رادیو مجازی اتاق ایران - 12 تیرماه 1403

رئیس اتاق البرز عنوان کرد

ضرورت همکاری سه قوه در زمینه تامین امنیت سرمایه‌گذاری

رحیم بنامولایی، رئیس اتاق البرز از مسئولان درخواست کرد، ضمن معرفی افرادی که در تأخیر طولانی اجرای این سند مهم دخالت داشته‌اند؛ بستر را برای اجرای سریع آن فراهم کنند.

21 فروردین 1396
کد خبر : 7872
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اولین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان البرز در سال 96 برگزار شد.

رئیس اتاق البرز در این نشست با اشاره به گذشت 14 سال از تدوین سند چشم‌انداز افق 20 ساله کشور گفت: تسریع در انجام این سند برای توسعه کشور ضروری است.

رحیم بنامولایی افزود: باآنکه این سند مهم در آبان ماه 82 تصویب‌شده لیکن باگذشت حدود 14 سال مردم همچنان در انتظار اجرای آن هستند.

بناولایی اظهار کرد: مقام معظم‌ رهبری همواره به اهمیت سند چشم‌انداز پرداخته و این سند را به‌عنوان نقشه راه برنامه‌ بیست‌ساله کشور دانسته‌اند که با دقت و توجه به واقعیات تنظیم‌شده است، لذا بایستی در همه‌ قانون‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها موردتوجه خاص قرار گیرد.

رئیس اتاق البرز افزود: اجرای سند چشم‌انداز 20 ساله بهترین راهنما و هموار کننده مسیرهای توسعه در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

وی ادامه داد: از مسئولان نظام درخواست می‌شود ضمن معرفی افرادی که در تأخیر طولانی اجرای این سند مهم دخالت داشته‌اند؛ بستر را برای اجرای سریع آن فراهم کنند.

بنامولایی در ادامه سخنانش ایجاد هماهنگی و همکاری میان مسئولان سه قوه در جهت اجرای دستورات رهبر معظم انقلاب در زمینه تأمین امنیت سرمایه‌گذاری را ضروری دانست و گفت: باید در این زمینه کارگروه‌های ویژه در استان‌ها با حضور مجریان سه قوه و باهدف رفع موانع تولید و ایجاد جاذبه‌های سرمایه‌گذاری تشکیل شود.

وی افزود: مسئولان شرکت‌کننده در این کارگروه باید از اختیارات لازم برخوردار باشند تا بتوانند تصمیماتی را به تصویب برسانند که بستر را برای سرمایه‌گذاری مردم در بخش‌های تولید و صادرات فراهم کنند.
وی اضافه کرد: بدین ترتیب از فرار سرمایه‌ها به کشورهای اطراف جلوگیری خواهد شد.

بنامولایی همچنین لزوم برنامه‌ریزی برای پیشگیری از موازی کاری نهادها و دستگاه‌های اجرایی باهدف رفع موانع کارآفرینی را مورد تأکید قرار داد.

وی گفت: هم‌اکنون یکی از معضلاتی که در مسیر سرمایه‌گذاری‌ها مانع ایجاد کرده موازی کاری در برخی نهادها و ادارات دولتی است.

رئیس اتاق البرز همچنین از وضعیت حاکم در نظام بانکی کشور به‌عنوان عمده‌ترین مانع در مسیر تولید، توزیع و صادرات نام برد.

بنامولایی با ذکر این مطلب که نظام حاکم بر بانک‌های کشور به‌هیچ‌وجه باسیاست‌های اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد افزود: نظام بانکی باید به نحوی اصلاح شود که بتوانیم با افتخار بگوییم جمهوری اسلامی از نظام بانکی بدون ربا به معنای کامل کلمه برخوردار است.

برنامه‌ریزی برای تجهیز کارخانجات استان به فناوری نوین باهدف حضور فعال در بازار جهانی صادرات از دیگر مطالبی بود که مورد تأکید رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز قرار گرفت.

بنا مولایی گفت: در پی آن هستیم تا با نصب دستگاه‌های مجهز به تکنولوژی روز در واحدهای استان، زمینه را برای ایجاد تحول در صادرات محصولات تولیدی استان فراهم کنیم.

در همین رابطه