رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بجنورد عنوان کرد؛

تحقق شعار سال در گرو حمایت از کالای ایرانی است

رئیس اتاق بجنورد معتقد است مردم باید از خود شروع کرده و با حمایت از تولید داخل و خرید محصولات ایرانی از تولیدکننده حمایت کنند تا محصولی باکیفیت و با قیمت مناسب به دست خریدار برسانند و در پی آن اشتغال‌زایی توسعه قابل‌توجهی پیدا کند.

26 فروردین 1396
کد خبر : 7893
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
رئیس اتاق بجنورد معتقد است مردم باید از خود شروع کرده و با حمایت از تولید داخل و خرید محصولات ایرانی از تولیدکننده حمایت کنند تا محصولی باکیفیت و با قیمت مناسب به دست خریدار برسانند و در پی آن اشتغال‌زایی توسعه قابل‌توجهی پیدا کند.

محمد صمدی، رئیس اتاق بجنورد -عکس: محمد علی‌مهدی

رئیس اتاق بجنورد با اشاره به شعار مقام معظم رهبری در سال جاری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی سال 96 را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام‌گذاری کردند و در بیانات خود توجه به نام اقتصاد مقاومتی را به‌تنهایی مؤثر ندانستند.

محمد صمدی تحقق شعار سال جدید را در گرو تولید محصول باکیفیت دانست که باید تولیدکنندگان در راستای تولید محصولات باکیفیت یا قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسانند.

صمدی افزود: نکته حائز اهمیت این است که مردم باید از خود شروع کرده و با حمایت از تولید داخل و خرید محصولات ایرانی از تولیدکننده حمایت کنند تا محصولی باکیفیت و باقیمت مناسب به دست خریدار برسد و در پی آن اشتغال‌زایی توسعه قابل‌توجهی پیدا کند.

وی نقش مؤثر بخش خصوصی در تحقق شعار سال را کسب کارهای کوچک، متوسط و بزرگ عنوان کرد و افزود: با مقاومت فعالان اقتصادی این حوزه می‌تواند اقتصاد کشور را روی پا نگه دارد.

رئیس اتاق خراسان شمالی در رابطه با کارکرد اتاق بازرگانی در تحقق شعار سال، گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی باید تمام تلاش خود را در اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی برای رشد و شکوفایی کشور، رقابتی بودن اقتصاد، ارتقای تولید ملی و افزایش صادرات به کار گیرد.

صمدی گفت: اتاق بازرگانی خراسان شمالی تمام تلاش خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گرفته و با همکاری فعالان اقتصادی، دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را تدوین و عملیاتی کرده است.

وی ازجمله اقدامات مؤثر اتاق خراسان شمالی با کمک و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان به‌ویژه استانداری را حضور فعال در تمام صحنه‌ها ذکر کرد که باوجود تحریم‌ها و مشکلات موجود توانسته به 22 کشور دنیا صادرات داشته باشد.

وی افزود: استان خراسان شمالی باوجود حدود 400 کارخانه تولیدی و تولیدات 71 نوع کالا از این استان به کشورهای مختلف، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری به کشورهای مختلف ازجمله گرجستان، افغانستان، عراق، ترکیه و کشورهای اروپایی چون آلمان، فرانسه، در تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی قدم برداشته است.

صمدی از دیگر اقدامات اتاق خراسان شمالی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را بازاریابی و مراودات تجاری، صادرات و واردات کالا با 26 کشور دنیا ازجمله اقلیم گرجستان، عراق، سوریه، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، ترکیه، ازبکستان، تاجیکستان، روسیه، اوکراین، هند، چین، لهستان و ایتالیا و... برشمرد.

وی تشویق و ترغیب فعالان اقتصادی برای اخذ کارت‌های بازرگانی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای تجار و بازرگانان، برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، برگزاری جلسات کمیسیون حل اختلاف در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی، برگزاری کمیته‌های ذیل شورای گفتگو شامل رسیدگی به مشکلات بیمه‌ای، مالیات واحدهای تولیدی و...از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی خراسان شمالی در سال گذشته عنوان کرد.

موضوعات :
در همین رابطه