رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اصفهان در دیدار با استاندار اودسن فرانسه

تعمیق روابط اقتصادی و فرهنگی اصفهان و پاریس با رونق صنعت گردشگری

استاندار اودسن فرانسه در رأس هیاتی به اتاق اصفهان آمد و با سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس اتاق اصفهان، در مورد صنعت گردشگری و تقویت ارتباطات اقتصادی و فرهنگی میان اصفهان و پاریس به گفت‌وگو نشست.

27 فروردین 1396
کد خبر : 7916
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

استاندار اودسن فرانسه در رأس هیاتی به اتاق اصفهان آمد و با سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس اتاق اصفهان، در مورد صنعت گردشگری و تقویت ارتباطات اقتصادی و فرهنگی میان اصفهان و پاریس به گفت‌وگو نشست.

رئیس اتاق اصفهان در این نشست گفت: اصفهان و پاریس می‌توانند در زمینه گردشگری همکاری نزدیکی داشته باشند و زمینه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری برای سرمایه‌گذاران و بازرگانان فراهم شود.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی با اشاره به مراودات بین‌المللی اتاق اصفهان با سایر اتاق‌های بازرگانی، گفت: اصفهان به‌عنوان یک شهر تاریخی و توریستی خواستار استفاده از تجارب موفق و ارزنده اتاق بازرگانی پاریس در صنعت گردشگری است. دو اتاق می توانند زمینه‌های همکاری دو طرف را مشخص و با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و اعزام هیات‌های تجاری روابط اقتصادی را تعمیق بخشند.

سهل آبادی تأکید کرد: ایران یکی از بهترین قوانین سرمایه‌گذاری دنیا را دارد و شرایط خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کرده است.

استاندار اودسن فرانسه در این دیدار گفت: پاریس می تواند با اصفهان در بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی روابط تنگاتنگی داشته باشد.اتاق بازرگانی پاریس قدیمی‌ترین اتاق بازرگانی در فرانسه است. سابقه روابط اقتصادی و فرهنگی فرانسه با ایران بیش از 500 سال است و این سابقه پشتوانه خوبی برای روابط امروز بین دو کشور است.

پارتیک دوژیان همچنین از آمادگی برگزاری نمایشگاه تاریخی دوران صفویه در ورسای فرانسه خبر داد و گفت: این‌گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند روابط دو کشور ایران و فرانسه را تعمیق بخشد.

استاندار اودسن فرانسه اضافه کرد: فرانسه و ایران در زمان لویی چهاردم و شاه‌عباس صفوی روابط بسیار خوبی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته اند و صنعت گردشگری دو کشور می‌تواند این روابط را احیا کند.

وی گفت: ایران به‌عنوان قوی‌ترین کشور منطقه خاورمیانه و فرانسه به‌عنوان مهم‌ترین قدرت مرکز اروپا می‌توانند در صلح خاورمیانه نقش مهمی ایفا کنند.

پارتیک دوژیان افزود: گردشگری عامل مهم در ترویج صلح و دوستی مردم ایران و فرانسه است. آشنایی مردم با فرهنگ و تمدن دو کشور می‌تواند روابط اقتصادی دو طرف را نیز تقویت کند.

موضوعات :
در همین رابطه