رادیو مجازی اتاق ایران - 12 تیرماه 1403

دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خبر داد

پیگیری‌های سازمان تأمین اجتماعی در راستای اجرای مصوبات شورای گفت‌وگو

پیرو مصوبات شصت و پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع پیگیری مطالبات اجرانشده بخش خصوص در حوزه کار و تأمین اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی، مکاتباتی را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام داده است.

26 فروردین 1396
کد خبر : 7923
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی طی گزارشی از پیگیری‌های سازمان تأمین اجتماعی در راستای اجرای مصوبات شصت و پنجمین نشست شوار که اسفندماه سال گذشته برگزار شد، خبر داد.

در این جلسه که آخرین نشست شورای گفت‌وگو در سال 95 بود، علاوه بر اعضای هیات رئیسه و برخی اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، وزیر امور اقتصاد و دارایی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان تأمین اجتماعی، روسای کمیسیون‌های اقتصاد و صنایع مجلس و همچنین قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشتند.

طبق اعلام دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، سازمان تأمین اجتماعی در خصوص ترکیب هیئت‌های تشخیص مطالبات، طی نامه‌ای خطاب به علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آمادگی این سازمان برای اجرای جایگزینی یکی از اعضای هیئت‌های تشخیص مطالبات (نماینده شورای عالی تأمین اجتماعی) با نماینده معرفی شده از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داده و درخواست کرده که معاونت روابط کار وزارتخانه، اسامی کارشناسان آشنا به قوانین و امور بیمه تأمین اجتماعی و مالی را اعلام کند.

همچنین در ارتباط با مصوبه شورا در خصوص مشکلات مربوط به اعمال ماده 38 قانون تأمین اجتماعی و ضرایب بیمه پیمانکاری نسبت به قراردادهای خریدوفروش، سازمان به‌موجب نامه‌ای جدید، مفاد نامه اسفند سال گذشته با موضوع اجرای بخشنامه‌های 3/11 و 9/14 که خطاب به موسسه حسابرسی سازمان صادرشده بود را به هیئت‌های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات ابلاغ کرده است.

در همین رابطه