رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

همکاری ایکریک و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه صدور گواهی گردشگری حلال

موسسه جهانی حلال بر اساس استاندارد گردشگری حلال که توسط سازمان استاندارد ایران تدوین شده، گواهی گردشگری حلال صادر می کند.

04 اردیبهشت 1396
کد خبر : 7932
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی ( ایکریک) با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد بر اساس استاندارد گردشگری حلال که توسط سازمان استاندارد ایران تدوین شده، گواهی گردشگری حلال صادر می کند.

دراین اطلاعیه آمده است: به دنبال فعالیت ایکریک در زمینه صدور گواهی حلیت و اعطای بیش از 1000 گواهی به شرکت ها و صنایع غذایی داخلی و خارجی و با توجه به درخواست های مجموعه های گردشگری مبنی بر دریافت گواهی حلال، این مرکز با همکاری  مشترک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام به صدور گواهی گردشگری حلال به موسسات و مراکز گردشگری بر اساس استاندارد گردشگری حلال که توسط سازمان ملی استاندارد ایران تدوین شده، کرده است

در این راستا شیوه نامه صدور گواهی گردشگری حلال توسط ایکریک و سازمان میراث فرهنگی با هدف معرفی و شناساندن تاسیسات گردشگری به دنیا و استفاده بیش از پیش از ظرفیت گردشگران مسلمان، گسترش تبادلات فرهنگی میان کشورهای اسلامی و همچنین استفاده از پتانسیل های فرهنگی و مذهبی کشور در کنار سایر زیرساخت های گردشگری به تصویب رسید.

از جمله اقدامات در زمینه گردشگری حلال رونمایی از لوگو، گواهی گردشگری، تدوین چک لیست های دفتر خدمات گردشگری و هتلداری حلال است.

اعطای گواهی گردشگری حلال به هتل ها، اماکن اقامتی و رستوران های کشور و برگزاری پاویون ملی ایران در زمینه گردشگری حلال در ابوظبی را می توان از دیگر فعالیت های انجام شده برشمرد.

در همین رابطه