رادیو مجازی اتاق ایران - 17 اردیبهشت 1403

در همایش معرفی فرصت‌های همکاری با کنیا و آفریقای جنوبی مطرح شد

کشورهای آفریقایی، بازار‌های صادراتی جدید برای استان فارس

همایش معرفی فرصت‌های همکاری اقتصادی، تجاری با کشورهای کنیا و آفریقای جنوبی در اتاق شیراز برگزار شد.

28 فروردین 1396
کد خبر : 7952
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

همایش معرفی فرصت‌های همکاری اقتصادی، تجاری با کشورهای کنیا و آفریقایی جنوبی به همت اتاق شیراز، سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در اتاق شیراز برگزار شد.

نایب‌رئیس اتاق شیراز طی سخنانی در این همایش گفت: استان فارس به دلیل جایگاه مناسب در تولیدات کشاورزی و پتروشیمی می‌تواند در آفریقا بازار مناسبی به دست آورد.

محمدصادق حمیدیان جهرمی گفت: با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید، باید صادرات خود را به کشورهای آفریقایی افزایش دهیم چراکه در حال حاضر با توجه به تغییر ساختار تولید در این کشورها فرصت مناسبی برای این کار فراهم است.

حمیدیان با اشاره به سابقه 90 ساله اتاق شیراز و اینکه این اتاق در حال حاضر چهار هزار و 500 عضو دارد گفت: در حوزه صنایع تبدیلی استان فارس حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و ظرفیت خوبی مشاهده می‌شود که باید با یک برنامه‌ریزی مناسب برای صادرات بیشتر اقدام کرد.

وی گفت: صادرات غیرنفتی در فارس دارای جایگاه اول را دارد و در حوزه صنایع تبدیلی، استان پتانسیل خوبی دارد.

زمینه سرمایه‌گذاری در کشور کنیا فراهم است

سفیر ایران در کنیا با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و کنیا در طول تاریخ همواره دوستانه بوده، گفت: هم‌اینک میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی از کشورمان به کنیا 20 میلیون دلار است که با حمایت دولت می‌توان آن را به یک میلیارد دلار در سال رساند.

هادی فرجوند، با اشاره به فراهم بودن زمینه سرمایه گذاری در کنیا گفت: فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران استان فارس می‌توانند در زمینه کشت فرا سرزمینی، صادرات مصالح ساختمانی و قیر، فرش ماشینی، فرش دستباف و موکت به این کشور فعالیت کنند.

فرجوند امنیت حاکم بر کنیا را خوب ارزیابی کرد و گفت: این کشور تسهیلات خاصی برای سرمایه‌گذاران در نظر می‌گیرد که ازجمله می‌توان به تضمین بازگشت سرمایه اشاره کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا اضافه کرد: دولت ما نیز برای ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در این کشور باید مشوق‌هایی را در نظر بگیرد و صندوق ضمانت صادرات هم تسهیلات موردنیاز سرمایه‌گذاران را فراهم کند.

وی افزود: یکی از نیازهای ما برای گسترش سرمایه‌گذاری در کنیا ایجاد خط فاینانس است تا تجار و بازرگانان ما ترغیب شوند محصولات خود را به این کشور صادر کنند. در این زمینه ما از رقبای خود یعنی چین و ترکیه عقب هستیم.

موضوعات :
در همین رابطه