رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

سلاح‌ورزی در نشست مشترک با سفرای خارجی

لرستان، آماده‌ی پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی است

نشست مشترک استاندار لرستان و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با سُفرای تاجیکستان و کرواسی و وابستگان بازرگانی چند کشور خارجی دیگر در اتاق لرستان برگزار شد.

04 اردیبهشت 1396
کد خبر : 8042
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست مشترک استاندار لرستان و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با سُفرای تاجیکستان و کرواسی و وابستگان بازرگانی چند کشور خارجی دیگر در اتاق لرستان برگزار شد.

رئیس اتاق خرم‌آباد در این نشست با اشاره به اینکه بعد از اجرای برجام دوباره رفت‌وآمد کشورهای خارجی به ایران رونق پیداکرده  گفت: هیات‌های تجاری اقتصادی زیادی با برنامه‌ریزی قبلی به ایران سفر می‌کنند که از آقایان سُفرا تقاضا داریم برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای حضور آن‌ها در لرستان هم انجام گیرد.

حسین سلاح ورزی افزود: هم ‌اتاق بازرگانی لرستان و هم مجموعه دولت در این استان با اشتیاق کامل آماده‌ی پذیرش هیات‌های تجاری اقتصادی مختلف هستند.

سلاح‌ورزی خطاب به مهمانان خارجی این نشست با ابراز امیدواری برای تداوم ارتباطات در آینده، خاطرنشان کرد: لرستان ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد که امیدواریم برای آشنایی با این ظرفیت‌ها در فرصت‌های مناسب پذیرای هیات‌های علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در لرستان باشیم.

مسئولان نظام بر اولویت اقتصاد اتفاق‌نظر دارند

استاندار لرستان هم در این نشست با اشاره به نام‌گذاری سال 96 به «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» گفت: معنای این حرف این است که جمهوری اسلامی پس از رفع تحریم‌ها توسط دولت یازدهم، به دنبال ایجاد جهش جدی در اقتصاد کشور است و مسئولان هم بر اولویت اقتصاد و فراهم کردن شرایط ایجاد این جهش اتفاق‌نظر دارند و پیگیر موضوع هستند.

هوشنگ بازوند با اشاره به ویژگی‌های درون‌زایی و برون‌گرایی اقتصاد مقاومتی گفت: خوشبختانه بعد از برجام ارتباط ما با سایر کشورها بسیار خوب و نزدیک شده و سرمایه‌گذاران خارجی تمایل زیادی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشور دارند.

وی با اشاره به افزایش برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری از 7 میلیارد دلار به 12 میلیارد دلار تصریح کرد: در استان لرستان هم بعد از برجام از سرمایه‌گذاران خارجی در احیای یک مجتمع بزرگ کشت و صنعت استفاده کرده‌ایم و شرکت‌های بزرگ هلندی مشغول ساخت گلخانه‌ هستند.

بازوند با تأکید بر اینکه در حوزه‌ ساخت گلخانه به‌واسطه‌ی وجود آب فراوان و خاک مساعد، زمینه‌ی بسیار خوبی برای کار وجود دارد، عنوان داشت: در حوزه‌ی گردشگری هم وضعیت مطلوبی داریم و در چند سال اخیر لرستان از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل‌شده است.

استاندار لرستان بابیان اینکه هرساله گردشگران زیادی به این استان سفر می‌کنند، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه سرمایه‌گذارانی برای انجام سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری لرستان ابراز تمایل کرده‌اند که می‌تواند باعث رونق بیشتر این حوزه شود.

هوشنگ بازوند در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: بااینکه در سطح کشور برنامه‌ریزی برای 12 درصد افزایش کالاهای صادراتی وجود داشته، در استان لرستان نزدیک به 22 درصد محقق شده و در سال 96 به دنبال تحقق افزایش 30 درصدی هستیم.

در همین رابطه