رادیو مجازی اتاق ایران - 6 مرداد 1403

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد

افزایش 2 برابری صادرات ایران به ۳۰ کشور آفریقایی

ایران با ۴۰ کشور از ۵۴ کشور آفریقایی رابطه تجاری دارد و در سال گذشته توانسته است صادرات به 30 کشور از این تعداد را 100 درصد افزایش دهد؛ اما در عین حال صادرات به مصر کاهش چشمگیری دارد.

05 اردیبهشت 1396
کد خبر : 8090
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت، با اعلام این خبر که از بین ۵۴ کشور آفریقایی، ایران با حدود ۴۰ کشور از این تعداد دارای رابطه تجاری است، گفت: در سال ۱۳۹۵ صادرات ایران به ۳۰ کشور آفریقایی افزایش ۱۰۰ درصدی یافته؛ اما بازار تجاری ایران و مصر در این سال نسبت به سال قبل دچار انحراف شده است.

فرزاد پیلتن، در مورد بیشترین مواد صادراتی از ایران به کشورهای آفریقایی گفت: شیرینی، شکلات، روغن‌های صنعتی، مواد پتروشیمی، قیر و مصالح ساختمانی از عمده موارد صادراتی ایران به کشورهای آفریقایی هستند.

مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران درباره انحراف در بازار تجاری ایران و مصر اظهار کرد: ارزش دلاری صادرات انجام شده از ایران به مصر طی سال ۱۳۹۴ حدود ۳۱۰ میلیون دلار بوده که این رقم در سال ۱۳۹۵ به حدود ۱۹۵ میلیون دلار رسیده است که این موضوع نشان‌دهنده انحراف در بازار تجاری دو کشور است.

پیلتن افزود: زمانی که با افزایش یا کاهش شدید حجم تجاری میان دو کشور روبه‌رو هستیم این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد. در مورد مصر نیز یا این کشور بازار جدیدی پیدا کرده و نیاز خود را از آنجا تامین می‌کند و یا این‌که ایران کالاهای تجاری خود را به کشور دیگری می‌فرستد و ما نیز بازار جدیدی پیدا کرده که این مساله باید مورد بررسی قرار گیرد.

در همین رابطه