رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

در همایش تجاری ایران و لوکزامبورگ مطرح شد

لوکزامبورگ مسیر ورود ایران به بازار اروپا

نایب‌رئیس اتاق ایران در همایش تجاری ایران و لوکزامبورگ با تأکید بر ظرفیت بالای این کشور در ارائه انواع خدمات به‌ویژه تأمین مالی، گفت: ایران و لوکزامبورگ می‌توانند در حوزه تبادل دانشجو و همکاری‌های دانشگاهی همکاری‌های خوبی با یکدیگر داشته باشند.

09 اردیبهشت 1396
کد خبر : 8132
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

همایش تجاری ایران و لوکزامبورگ باهدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران با حضور 63 نماینده از شرکت‌های فعال لوکزامبورگ که عضو اتحادیه کارآفرینان جوان لوکزامبورگ هستند، در اتاق ایران برگزار شد. فعالان اقتصادی ایرانی نیز با حضور در این همایش با طرف‌های تجاری خود آشنا شده و در نشست رودررو به تبادل اطلاعات با یکدیگر پرداختند.

پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق ایران با اشاره به موقعیت جغرافیایی لوکزامبورگ در اروپا و تأکید بر اقتصاد پویا و بزرگ این کشور، تشریح کرد: شاید از نظر مساحت، کشور لوکزامبورگ کوچک باشد اما از نظر جنبه‌های اقتصادی، جزو اقتصادهای بزرگ دنیا به شمار می‌آید.

وی با نگاه به پایان دوران سخت تحریم‌ها علیه ایران، تأکید کرد: فعالان اقتصادی لوکزامبورگ در زمان مناسبی به ایران سفر کرده‌اند چراکه دوران سخت تحریم‌ها به پایان رسیده و امروز زمان توسعه و رشد اقتصادی ایران است. ایران جزو اقتصادهای پایدار منطقه بوده و فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در منطقه را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

بر اساس اظهارات سلطانی، ایران در آستانه انتقال اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر بهره‌وری است. امروز ایران نه تنها به دلیل منابع طبیعی که به دلیل داشتن منابع غنی انسانی موردتوجه بسیاری از کشورها قرار گرفته است؛ کارآفرینان جوان ایرانی از دارایی‌های بزرگ کشور محسوب می‌شوند.

سلطانی تأکید کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مانع در مناسبات بین‌المللی ایران، نبود روابط بانکی است که حضور نمایندگانی از بانک‌های لوکزامبورگ در این هیات می‌تواند نقطه امیدی باشد برای رفع این سد و ازسرگیری روابط بانکی ایران با سایر کشورهای دنیا.

نایب‌رئیس اتاق ایران فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران را موردتوجه قرار داد و آن را زمینه خوبی برای توسعه روابط بین دو کشور دانست. به اعتقاد وی مناسبات دو کشور می‌تواند بیش از انتقال کالا به تعاملات اقتصادی در زمینه تأمین مالی، بازاریابی و انتقال فناوری منوط شود.

در ادامه ملک محمدی، نایب‌رئیس اتاق مشترک ایران و لوکزامبورگ به سابقه طولانی روابط دو کشور اشاره کرد و با تأکید بر نهایی شدن برجام، اظهار امیدواری کرد که دو کشور بتوانند از سرمایه و اعتماد متقابل استفاده کرده و با هماهنگی اتاق مشترک دو کشور، مناسبات اقتصادی خود را گسترش دهند. وی همچنین بابیان این نکته که محسن خلیلی عراقی، رئیس اتاق مشترک ایران و لوکزامبورگ نتوانست در این جلسه حضور داشته باشد، متن خوشامدگویی ایشان را ایراد کرد.

ملک محمدی در ادامه تأکید کرد: ایران برخلاف تبلیغات سویی که علیه این کشور در سطح دنیا می‌شود، کشوری با ظرفیت بالا و مناسب برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید که همکاری با آن می‌تواند پایدار و پرسود باشد.

جین پل اولنگر، رئیس اتحادیه کارآفرینان جوان لوکزامبورگ که ریاست این هیات 63 نفره را بر عهده داشت، به دو سفر خود که در گذشته به ایران داشته است، اشاره کرد و گفت: در این سفرها با ظرفیت‌های جدید ایران آشنا شدم و برای پیگیری دستاوردهای مربوط به سفرهای گذشته این هیات را از 63 شرکت فعال آماده کردیم تا به ایران سفر کرده و از نزدیک با توانمندی‌ها و پتانسیل‌های ایران آشنا شویم.

وی در ادامه ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لوکزامبورگ از این کشور به عنوان مسیرر ورود به بازار اروپا یاد کرد و ادامه داد: بالغ‌بر 80 درصد محصولات این کشور صادر می‌شود. لوکزامبورگ دارای اقتصاد مستحکم و باثباتی است که فقط محدود به خدمات مالی نمی‌شود بلکه در بخش‌های مختلف صنعتی ورود کرده و توانسته دستاوردهای خوبی داشته باشد.

رئیس اتحادیه کارآفرینان جوان لوکزامبورگ، همکاری بین دانشگاه‌ها و سازمان‌های کارآفرینی دو کشور را ضروری دانست و خواستار فعالیت بیشتر اتاق‌های مشترک دو کشور در فراهم آوردن زمینه همکاری‌ها در بخش دانشگاهی شد.

در همین رابطه