رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران اعلام کرد

اختلاف قیمتی ۱۵ تا ۲۰ درصدی تولید داخل با رقبا

رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق ایران معتقد است به دلیل بالا بودن سود بانکی، قیمت تمام شده اجناس تولیدی در ایران نسبت به کالای رقبا، ۱۵ تا ۲۰ درصد اختلاف دارد.

15 اردیبهشت 1396
کد خبر : 8231
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق ایران معتقد است به دلیل بالا بودن سود بانکی، قیمت تمام شده اجناس تولیدی در ایران نسبت به کالای رقبا، ۱۵ تا ۲۰ درصد اختلاف دارد.

فریال مستوفی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران- عکس: سعید عامری

رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق ایران، از بستر سازی اتاق بازرگانی برای سرمایه گذاری در بخش‌های تولیدی و صنعتی سودده یا دارای توجیه اقتصادی خبر داد.

فریال مستوفی با اشاره به اهمیت نقش بانک‌ها در رونق تولید و اشتغال، افزود: یکی از مشکلات مهم تولید در حال حاضر کمبود نقدینگی است و حدود نیمی از نقدینگی بانک ها نیز به دلایل متفاوت قفل شده است.

وی ادامه داد: بخش دیگر نقدینگی آن ها در اختیار تولیدکنندگان قرار دارد اما به دلیل اینکه تولید کنندگان واقعی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، تسهیلات دریافتی آن ها صرف بدهی، هزینه های عقب افتاده و سایر مشکلات  می شود و در حقیقت هیچگونه کمکی به افزایش و رونق تولید در کشور نمی کند.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق ایران گفت: به نظر من مشکلی که وجود دارد این است که در حال حاضر به دلیل اینکه سود بانکی بالا است، قیمت تمام شده اجناس تولیدی در ایران دارای اختلاف ۱۵ تا ۲۰ درصدی با رقبا است.

مستوفی در این باره ادامه داد: با توجه به چنین شرایطی و شعار سال مبنی بر رونق تولید و اشتغال، نیازمند برنامه ای مدون و دقیق هستیم . زیرا در شرایطی که سود سپرده سیستم بانکی به گونه ای است که سوددهی سرمایه در بانک بیشتر از تولید است، باید با برنامه ریزی و کاهش نرخ سود بانکی، این سرمایه های مولد به سمت کارخانه ها و تولیدی ها هدایت شوند.

عضو اتاق بازرگانی ایران در ادامه توضیح داد: در برهه زمانی فعلی نیازمند سرمایه گذاری و ثبات شرایط هستیم تا ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی، شاهد رونق تولید و اشتغالزایی در کشور باشیم.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی ایران درباره تمهیدات اتاق بازرگانی ایران در این باره گفت: اعضای اتاق بازرگانی ایران به دنبال فراهم کردن بسترهای سرمایه گذاری خارجی و داخلی هستند تا بخش های صنعتی و تولیدی و میزان سودآوری و همچنین توجه اقتصادی آن ها مشخص شود تا سرمایه گذاران برنامه ای مشخص و هدفمند  برای سرمایه گذاری داشته باشند.

در همین رابطه