رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

با حضور یحیی آل‌اسحاق

شعبه اتاق مشترک ایران و عراق در ایلام افتتاح شد

شعبه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با حضور یحیی آل اسحاق، رئیس این اتاق و مسئولان محلی در اتاق ایلام گشایش یافت.

18 اردیبهشت 1396
کد خبر : 8260
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

شعبه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با حضور یحیی آل اسحاق، رئیس این اتاق و مسئولان محلی در اتاق ایلام گشایش یافت.

رئیس اتاق ایلام در مراسم افتتاح شعبه اتاق مشترک ایران و عراق، گفت: این دفتر پل ارتباطی مستقیم بین بازرگانان ایلامی و تجار عراقی است و از این پس ایلامی‌ها می توانند فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خود را به آسانی و با شتاب بیشتری پیگیری کنند.

فروتن افزود: این شعبه در صورت کمک و همکاری مسئولان استان با توجه به جایگاهی که دارد، می تواند در گسترش همکاری های اقتصادی و پیوندهای بازرگانی ایلام و عراق بسیار تاثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: یکی از ماموریت های شعبه اتاق مشترک ایران و عراق، پیگیری و حل و فصل مشکلات مالی و حقوقی بازرگانان استان ایلام با تجار عراقی است. بازرگانان و فعالان اقتصادی استان می توانند با نام نویسی و عضویت در اتاق مشترک از خدمات این شعبه در بخش های مختلف برخوردار شوند.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق نیز در این مراسم گفت: راه اندازی شعبه اتاق مشترک ایران و عراق با توجه به موقعیت مرزی و جایگاه استان ایلام در صادرات کالا به عراق، نقش مهمی در گسترش فعالیت های بازرگانی و رونق اقتصادی این استان دارد.

یحیی آل اسحاق اظهار کرد: ایلام و پایانه مرزی مهران یکی از مهم ترین مبادی بازرگانی و تجاری کشورمان با عراق است.

وی ادامه داد: گشایش شعبه اتاق مشترک ایران و عراق یکی از نیازهای اصلی در گسترش پیوندهای اقتصادی و بازرگانی با کشور عراق و از مطالبه های اصلی تجار ایلامی بود که امروز محقق شد.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق افزود: ایران و عراق با توجه به مشترک های تاریخی، فرهنگی و مذهبی از دیرباز پیوندهای گسترده ای در حوزه های گوناگون با هم داشته اند. انتظار ما این است همکاری های اقتصادی و بازرگانی گسترش بیشتری یابد.

استان ایلام در غربی ترین ترین نقطه جغرافیایی ایران، 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که در بین استان های مرزی، دارای طولانی ترین مرز با این کشور است.

در همین رابطه