رادیو مجازی اتاق ایران - 8 دی 1403

کارشناس ارشد بازار کار مطرح کرد

اقتصاد ایران در حال عبور از دوره سنتی به دوران مدرنیته

کارشناس ارشد بازار کار معتقد است اقتصاد ایران در حال گذار از دوره سنتی به دوران مدرنیته است و در این شرایط، استفاده از ابزارهای مدیریتی باعث پیشرفت در امور می‌شود.

17 اردیبهشت 1396 - 09:31
کد خبر : 8261
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

کارشناس ارشد بازار کار با اعلام اینکه اقتصاد ایران در حال گذار از دوره سنتی به دوران مدرنیته است، گفت:‌ استفاده از ابزارهای مدیریتی باعث پیشرفت در امور می‌شود.

مسلم خانی با بیان اینکه مدیریت کسب و کار ۱۰۴ ابزار و نکته مهم دارد، گفت: کسب و کار فرایندی پویا است و منابع انسانی و سرمایه ها در این بخش نقش مهمی خواهند داشت. در مدیریت منابع انسانی تا ۲۹ عامل جود دارد که اولین مورد آن حقوق کار و مناسبات کارگری و کارفرمایی است که در قالب قوانین و مقررات مانند قانون کار و تامین اجتماعی به آنها توجه می شود.

این استاد دانشگاه اظهارداشت: این مناسبات باعث احساس امنیت نیروی کار می شود و نوعی ثبات و آرامش در بنگاه کسب و کار نیز حاکم خواهد شد. علاوه بر این، مدیریت نظرات و پیشنهادات نیروی انسانی شاغل در بنگاه ها بسیار حائز اهمیت است.

مشاور عالی کسب و کار افزود: در بسیاری از بنگاه ها مدیریت نظام پیشنهادات اجرا شده و در برخی موارد تبدیل به یک فرایند شده است. بخشی از کارگران و کارفرمایان نیز به این نتیجه رسیده اند که برای پیشنهادات و آراء نیروی کار پاداش در نظر گرفته شود.

خانی تاکید کرد: موضوع مدیریت ایده های کسب و کار و نظام پیشنهادات باید بسیار جدی گرفته شود. همچنین تیم سازی نیز در مدیریت کسب و کار بسیار حائز اهمیت است، به موجب مطالعاتی که صورت گرفته، راز موفقیت بنگاه ها در کشوری مانند ژاپن الگوی کار تیمی و گروهی است که به صورت کامل عملیاتی شده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: موضوع توجه ویژه به کار تیمی و گروهی باید در دستور کار بنگاه ها و صاحبان کسب و کار قرار بگیرد؛ حتی اگر در روزهای ابتدایی اجرای چنین مدلی مشکلاتی هم به وجود بیاید.

مشاور عالی کسب و کار گفت: کسب و کارهای ایرانی امروز در حال گذار از دوره سنتی به مدرن هستند. ایجاد باشگاه مشتریان، نظرسنجی و حضور در شبکه های اجتماعی؛ اقداماتی است که از سوی بنگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته خانی، اگر بخواهیم یک بنگاه کسب و کار پایدار بماند، باید ارتباط زنده و مستمری با مشتریان وجود داشته باشد. ارتباط با مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی به وجود آمده و می توان از این طریق آخرین انتقادات و پیشنهادات مشتریان را دریافت کرد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: از رازهای موفقیت کسب و کارها این است که موفقیت ها از زبان مشتریان شنیده شود. در بنگاه های کسب و کار موفق دنیا، بیان دستاوردها از جانب مشتریان بسیار حائز اهمیت است و این از مواردی است که به عنوان ابزارهای مدیریتی شناخته می‌­شوند.

در همین رابطه