میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

با حضور هیات تجاری بلغاری در اتاق زنجان صورت گرفت

مذاکره برای گسترش همکاری‌های کشاورزی زنجان و بلغارستان

هیات تجاری بلغارستان برای آشنایی با پتانسیل‌های اقتصادی زنجان با فعالان حوزه کشاورزی این استان دیدار و گفتگو کردند.

21 اردیبهشت 1396
کد خبر : 8332
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیات تجاری بلغارستان با فعالان حوزه کشاورزی استان زنجان دیدار و گفتگو کردند.

رئیس اتاق زنجان در این دیدار ضمن تاکید بر تدوام تعاملات تجاری بین کشور بلغارستان و زنجان گفت: اقدامات ارزنده‌ای از سوی سفرای دو کشور در راستای افزایش مناسبات تجاری و همچنین اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری صورت گرفته که امیدواریم این روند ادامه یابد.

غلامحسین جمیلی اعزام هیات اتاق زنجان به کشور بلغارستان را نقطه عطف گسترش همکاری‌های فی مابین دانست و با اعلام خبر اعزام مجدد یک هیات تجاری به بلغارستان گفت: طی ماه‌های آینده هیاتی تجاری به همراه مقامات سیاسی استان به این کشور سفر می‌کنند تا درخصوص نتایج سفر قبلی پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

رئیس اتاق زنجان افزود: هر چند مدت زمان حضور هیات بلغارستان در استان زنجان کوتاه است اما سعی می‌کنیم طی این مدت اعضا هیات با پتانسیل‌ها و مزیت‌های اقتصادی استان آشنا شوند.

تونی پطرووا، سرپرست هیات بلغارستان نیز ضمن ابراز خرسندی از پذیرش این هیات توسط اتاق زنجان گفت: امیدواریم دراین سفر مقدمات یافتن شرکای تجاری مناسب برای ما فراهم شود.

همچنین عضو هیات رئیسه اتاق زنجان نیز در این نشست با اشاره به ارائه خدمات ویژه به کشاورزان و قیمت پایین تراکتور و ادوات کشاورزی در ایران گفت: بالا بودن تعرفه ورودی تراکتور و برخی از ادوات کشاورزی امکان برقراری روابط تجاری در این خصوص را منتفی می‌کند.

علی کلانتری افزود: با توجه به اینکه کشور شما در خصوص صادرات دانه‌های روغنی عملکرد مناسبی دارد از اینرو واردات دانه‌های روغنی از کشور بلغارستان به ایران قابل مذاکره است.

همچنین انتقال برخی از  تکنولوژی جدید در حوزه کشاورزی، مشارکت در ساخت و مونتاژ نیز از دیگر مواردی بود که فعالان اقتصادی استان زنجان در حوزه کشاورزی خواستار گسترش همکاری‌های فی مابین شدند.

موضوعات :
در همین رابطه