رادیو مجازی اتاق ایران - 6 مرداد 1403

مدیر امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی عنوان کرد

تشکیل تیم مذاکراتی ایران و عراق برای توسعه میادین مشترک

یک مقام مسئول در شرکت نفت از آغاز دوباره فعالیت تیم مذاکراتی ایران و عراق برای توسعه میادین مشترک خبر داد و گفت: ممکن است توسعه این میادین در قالب ipc باشد.

27 اردیبهشت 1396
کد خبر : 8444
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیر امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به تشکیل کمیته فنی ایران و عراق برای توسعه میادین مشترک اظهار کرد: اگر عراقی‌ها ipc را به‌عنوان یک قرارداد بین‌المللی بپذیرند ممکن است توسعه میادین مشترک با این کشور در قالب ipc باشد.

احمد رجبی با بیان اینکه مذاکره با عراق به دلیل بحران داعش حدود چهار سال قبل متوقف شده بود، افزود: قرار است فعالیت تیم مذاکراتی مجدداً از سر گرفته شود. ابتدا باید با عراق در مورد میدانی به جمع‌بندی برسیم بعد تصمیم بگیریم که برای توسعه میدان موردنظر از شرکت‌های خارجی استفاده کنیم یا خودمان میدان را توسعه دهیم.

وی به این سؤال که آیا ممکن است توسعه  میادین مشترک با عراق در قالب IPC صورت گیرد، پاسخ داد: اگر عراقی‌ها ipc را به‌عنوان یک قرارداد بین‌المللی بپذیرند ممکن است توسعه میادین مشترک با این کشور در قالب ipc باشد.

مدیر امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در مورد تأثیر تغییر دولت بر روند این مذاکرات توضیح داد: سیاست در روند این‌چنین مذاکرات تأثیر دارد اما هر دولتی روی کار بیاید، اگر بخواهد منافع ملی را حفظ کند باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

در همین رابطه