سید مصطفی موسوی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر در گفتگو با اتاق ایران آنلاین، درباره الزامات تحقق شعار «سرمایهگذاری برای تولید»، گفت: با توجه به دولتی بودن سرمایهگذاری در کشور، لازم است اولین قدم ایجاد فرهنگ سرمایهگذاری در کشور باشد؛ یعنی برای رونق فرهنگ سرمایهگذاری در تولید در سطح کشور بسترسازی کنیم.
او با بیان اینکه فرهنگسازی جهت هدایت سرمایهها به سوی تولید باید از اهداف دولت در آینده نزدیک باشد، افزود: دولت نباید رقیب بخش خصوصی باشد بلکه شایسته است با جرأت پای خود را از سرمایهگذاریهایی که میتواند توسط بخش خصوصی انجام شود، عقب بکشد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر ادامه داد: در بحث سرمایهگذاری، باید سودآوری بخش خصوصی در اولویت قرار گیرد؛ در غیراینصورت «سرمایهگذاری برای تولید» در حد یک شعار باقی خواهد ماند.
موسوی با تاکید بر ضرورت لحاظ نمودن تاثیر تحریمها و فشارهای اقتصادی خارج کشور در ارزیابی تحقق برنامههای اقتصادی، گفت: عنوان سرمایهگذاری، با سودآوری، فعالیت و اشتغال همراه است.
او افزود: برای اینکه بخش خصوصی و مردم در سرمایهگذاریهای کلان و خرد ورود کنند باید دولت مشوقهایی در زمینههایی نظیر امور مالیاتی، تامین اجتماعی و ... ایجاد کند و با این قبیل مشوقها، نقدینگی را از سطح جامعه به صورت هدفمند به سمت تولید هدایت کند.