رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی اعلام کرد

آخرین مهلت ارسال مدارک برای دریافت کمک‌سود و کمک‌کارمزد صادرکنندگان

31 اردیبهشت، آخرین مهلت ارسال مدارک صادرکنندگان برای دریافت کمک سود تسهیلات بانکی و کمک کارمزد صدور ضمانت‌نامه‌ها و بیمه‌نامه‌های اعتبار صادرات است.

27 اردیبهشت 1396
کد خبر : 8456
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
31 اردیبهشت، آخرین مهلت ارسال مدارک صادرکنندگان برای دریافت کمک سود تسهیلات بانکی و کمک کارمزد صدور ضمانت‌نامه‌ها و بیمه‌نامه‌های اعتبار صادرات است.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با با اشاره به مبالغ اختصاص یافته برای کمک سود تسهیلات بانکی به واحدهای مذکور و همچنین کارمزد صدور ضمانت‌نامه‌های و بیمه‌نامه‌های اعتبار صادراتی، از صادرکنندگان کشور خواست تا با مراجعه به بانک‌های عامل، نسبت به تکمیل و ارسال فرم‌های مربوطه برای استفاده از این تسهیلات اقدام کنند.

فرهاد نوری با اعلام این خبر، اظهار کرد: واحدهای تولیدی و صادراتی استقبال خوبی از تسهیلات در نظر گرفته شده برای توسعه صادرات غیرنفتی داشته‌اند.

نوری همچنین پرداخت مشوق‌های غیرمستقیم را سیاست جاری سازمان توسعه تجارت ایران برشمرد و تصریح کرد: در تدوین بسته مشوق‌های صادراتی در برنامه‌های حمایت از صادرات غیرنفتی در سال 1396، استفاده از نظرات صادرکنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت، درباره پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی به بنگاه‌هایی که در سال 1395 نسبت به دریافت و تسویه اعتبارات بانکی دریافتی خود اقدام کرده‌اند، اظهار داشت: بنگاه‌هایی که با اعتبارات سال 1395 صادرات داشته‌اند در اولویت پرداخت کمک سود خواهند بود.

نوری در ادامه با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برای توسعه صادرات غیرنفتی، پرداخت کمک کارمزد صدور ضمانت‌نامه‌ها و بیمه‌نامه‌های اعتبار صادراتی را ازجمله برنامه‌های جدید سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی صندوق ضمانت صادرات ایران نسبت به بررسی و پرداخت تسهیلات به استفاده‌کنندگان از خدمات بیمه‌های اعتباری صادره توسط صندوق ضمانت صادرات و انواع ضمانت‌نامه‌های صادراتی صادره توسط صندوق ضمانت صادرات ایران و بانک‌های عامل اقدام خواهد شد.

گفتنی است بر اساس بسته حمایت از صادرات غیرنفتی، مقررشده از محل منابع مشوق‌های صادراتی سال 95، نسبت به پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی و کمک‌هزینه کارمزد بیمه‌نامه‌ها و ضمانت‌نامه‌های صادراتی در بخش‌های اولویت‌دار صادراتی اقدام شود.

در همین رابطه