رادیو مجازی اتاق ایران:7 اردیبهشت 1404

موسسه جهانی حلال با حضور در رویداد ایران اکسپو تشریح کرد

الزامات رقابت سالم و هدفمند در بازارهای هدف چیست؟

موسسه جهانی حلال با حضور در هفتمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، توانمندی و ظرفیت این مرکز را برای فعالان اقتصادی تشریح کرد.

14 اردیبهشت 1404 - 13:17
کد خبر : 85142
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

موسسه جهانی حلال «ایکریک» در هفتمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران شرکت کرد. در این رویداد، کارشناسان ایکریک توضیحاتی درباره فعالیت‌های این مرکز جهت آشنایی بیشتر صاحبان صنایع مرتبط و دست‌اندرکاران صنعت مواد غذایی، صنایع کشاورزی و تبدیلی و تشویق و ترغیب آن‌ها برای رقابت سالم و هدفمند در بازارهای اسلامی و ارتقاء سطح مبادلات تجاری کشور در راستای توسعه صادرات غیرنفتی به مراجعه‌کنندگان ارائه کردند.

نمایشگاه ایران اکسپو 20251404 با حضور صدها شرکت و نهادهای تولیدی و خدماتی ملی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. بازدیدکنندگانی از کشورهای رومانی، بلغارستان، اسلوونی، مجارستان، بلغارستان، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، صربستان و غیره به این نمایشگاه آمده بودند.

در نمایشگاه ایران اکسپو، تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات در زمینه صنایع غذایی، کشاورزی، شیلات، صنعت، فرش دست‌باف، صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی و گروه پتروشیمی حضور داشتند.

ایکریک نیز به‌عنوان زیرمجموعه اتاق ایران و اتاق اسلامی که ارائه‌کننده خدمات با هدف افزایش سهم تجارت ایران و توسعه روابط تجاری میان کشورهای اسلامی و رفع مشکلات و موانع تجاری هست در پاویون تخصصی اتاق ایران حضور فعال داشت.

کارکرد اصلی و علت وجودی ایکریک ایجاد ارتباطات مؤثر و گردآوری اطلاعات تجاری موردنیاز کشورهای اسلامی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و کمک به فضای کسب‌وکار پنجاه‌وهفت کشور اسلامی و ایجاد فضای منصفانه رقابتی برای کلیه کشورهای عضو است. اهداف و فعالیت‌های اصلی این مرکز در قالب شش پروژه تعریف‌شده است: «راهنمای تجاری کشورهای اسلامی»، «شبکه آژانس‌های شرکت‌های کوچک و متوسط»، «زنجیره گردشگری کشورهای اسلامی»، «جایزه سرآمدی شرکت‌های کشورهای مسلمان»، «سیستم رتبه‌بندی شرکت‌های اسلامی» و «حلال».

راهنمای تجاری کشورهای اسلامی (IWTD)

پروژه راهنمای تجاری کشورهای اسلامی به‌منزله بازار الکترونیکی در راستای تسهیل روابط مستقیم تجار، جستجوی شرکای تجاری، تأمین‌کنندگان و تولیدکنندگان، افزایش آگاهی از ظرفیت‌های کشورهای اسلامی جهت سرمایه‌گذاری و اطلاع از قوانین بازرگانی سایر کشورها هست.

شبکه آژانس‌های شرکت‌های کوچک و متوسط کشورهای اسلامی (ONSA)

سیستم شبکه‌ای آژانس‌های شرکت‌های کوچک و متوسط با هدف توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط و کمک به این دسته از شرکت‌ها برای غلبه بر مشکلاتی که عموماً با آن روبرو هستند و همچنین ایجاد فرصت‌های برابر به‌منظور حفظ وضعیت و بقای آن‌ها در بازارهای پیچیده شکل گرفت.

زنجیره گردشگری کشورهای اسلامی (ICTC)

پروژه زنجیره گردشگری کشورهای اسلامی به‌منظور توسعه گردشگری اسلامی و شناسایی فرصت‌هایی که این صنعت در کشورهای اسلامی ایجاد خواهد کرد شکل گرفت.

سیستم رتبه‌بندی کشورهای اسلامی (IC-CRS)

 در سیستم رتبه‌بندی کشورهای اسلامی به بهره‌گیری از ساختارهای بین‌المللی مشابه از یک سیستم مورد قبول در سطح کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به‌منظور رتبه‌بندی شرکت‌ها استفاده می‌شود.

جایزه سرآمدی شرکت‌های کشورهای مسلمان (MEC AWARD)

جایزه سرآمدی شرکت‌های کشورهای مسلمان با هدف ایجاد انگیزه برای شرکت‌های فعال در کشورهای مسلمان و افزایش رقابت‌پذیری آن‌ها ایجاد شد.

حلال

موسسه جهانی حلال به‌عنوان یکی از زیربخش‌های ایکریک و اتاق ایران در سال 1385 در اتاق ایران ایجاد شد و از سال 1386 در حال صدور گواهی حلال برای شرکت‌های مواد غذایی ایرانی هست. صادرات مواد غذائی ج.ا.ایران به برخی از کشورها مانند مالزی تنها با لوگوی حلال این مرکز امکان‌پذیر هست.

در همین رابطه