رادیو مجازی اتاق ایران - 12 تیرماه 1403

رشته «مدیریت خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی» به مرکز علمی کاربردی اتاق ایران اضافه شد

کلیات کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای مدیریت خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی پیشنهادی مرکز علمی-کاربردی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در کمیسیون معین شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه علمی کاربردی به تصویب رسید.

02 خرداد 1396
کد خبر : 8547
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

کلیات کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای مدیریت خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی پیشنهادی مرکز علمی کاربردی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشست کمیسیون معین شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه علمی-کاربردی به تصویب رسید.

علیرضا جمال‌زاده، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی و دبیر شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه علمی کاربردی گفت: هدف از طراحی این رشته تربیت نیروهای متخصص و کارآمد برای مدیریت و ساماندهی خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی اعم از خدمات صدور بارنامه، صدور مانیفست، بارشماری و خدمات کانتینری است که بر اساس نیاز صنعت حمل‌ونقل کشور تدوین شده است.

به گفته جمال‌زاده برخی از دروس تخصصی این دوره شامل موافقت‌نامه‌های حمل‌ونقل بین‌المللی- خدمات حمل‌ونقل ترکیبی- قوانین و مقررات ترابری هوایی، دریایی و جاده‌ای، مدیریت سوانح در حمل‌ونقل بین‌المللی تنظیم قراردادها به زبان خارجی- سامانه‌های الکترونیکی در خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی است.

طبق علام مرکز علمی-کاربردی اتاق ایران، دانش‌آموختگان رشته حمل‌ونقل بین‌المللی، با 512 ساعت آموزش عملی می‌توانند مشاغلی از جمله مدیریت شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و کارگزاری خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی را به عهده بگیرند. این رشته بنام مرکز علمی-کاربردی اتاق ایران به ثبت رسیده و تا یک سال پذیرش دانشجو در کشور اختصاص به این دانشگاه دارد.

در همین رابطه