رادیو مجازی اتاق ایران - 12 آبان 1403

مدیر بازاریابی اتاق ایران و سوئیس پاسخ می‌دهد

اتاق ایران و سوئیس چگونه به تقویت تجارت دو کشور کمک می‌کند؟

آسیه میر، مدیر روابط عمومی و بازاریابی اتاق ایران و سوئیس می‌گوید: اتاق ایران و سوئیس فعالیت خود را بر روی شبکه ارتباطات متمرکز کرده است.

03 خرداد 1396
کد خبر : 8563
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اتاق ایران- سوئیس چه برنامه‌‍ای برای اعضای این اتاق دارد و چه خدماتی به اعضا ارائه می‌دهد؟ آسیه میر، مدیر روابط عمومی و بازاریابی اتاق ایران و سوئیس در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران پاسخ می‌دهد: «معمولاً هدف هر اتاق مشترک بازرگانی تسهیل روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور است، با توجه به اینکه اتاق ایران و سوئیس یک اتاق تازه تأسیس است و امروزه دسترسی به اطلاعات در زمینه‌های مختلف از طریق اینترنت امکان‌پذیر است؛ لذا اتاق ایران و سوئیس فعالیت خود را بر روی شبکه ارتباطات متمرکز کرده است.»

او ادامه می‌دهد: «اتاق ایران و سوئیس زیرمجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است و به‌عنوان بخش اقتصادی سفارت سوئیس شناخته می‌شود و همکاری این دو مجموعه با این اتاق امکان موفقیت در این هدف را برای ما فراهم کرده است.»

در چه حوزه‌هایی به این اعضا آموزش داده می‌شود؟ میر می‌گوید: «به‌غیراز توسعه شبکه ارتباطات، اتاق در زمینه‌های مختلف مانند آموزش، فعالیت‌های خیریه، حفظ محیط‌زیست، برقراری ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنعت، برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های مختلف در دو کشور، برگزاری گردهمایی‌های مختلف جهت معرفی شرکت‌های عضو، امضا قرارداد همکاری جهت گسترش روابط تجاری و اقتصادی با اتاق‌های بازرگانی استان‌های سوئیس، دعوت از هیئت‌های تجاری- اقتصادی سوئیسی جهت حضور در ایران و اعزام هیئت به سوئیس فعال است.»

او درباره تعداد اعضای این اتاق می‌گوید: «اتاق بازرگانی ایران و سوئیس هم‌اکنون 225 شرکت عضو در زمینه‌های مختلف دارد به نظر می‌رسد که به‌عنوان یک اتاق نوپا فعالیت‌های مختلف اتاق جذابیت لازم جهت عضو شدن در این اتاق را داشته و به نظر من تعداد اعضا در طول مدت سه سال بیانگر این موضوع است.»

آیا برآوردی از نیاز اعضای این اتاق و فعالان اقتصادی انجام‌شده است؟ میر پاسخ می‌دهد: «با توجه به ارتباط نزدیک اتاق بازرگانی ایران و سوئیس با اعضای خود این امکان را داریم که مشکلات اعضا را شناسایی کرده و در حد توان با در نظر گرفتن موقعیت اقتصادی و سیاسی جهان در رفع آن‌ها بکوشیم.»

بعد از برجام اتاق ایران سوئیس چقدر توانسته است در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی موفق عمل کند؟ میر در پاسخ به این پرسش می‌گوید: «بعد از برجام تعداد زیادی هیئت اقتصادی تجاری متشکل از شرکت‌های سوئیسی فعال در زمینه‌های مختلف جهت برقراری ارتباطات تجاری به ایران سفر کرده‌اند و اتاق ایران و سوئیس با برگزاری نشست‌های تجاری و اقتصادی در ایران این روابط را تسهیل کرده است.»

او تصریح می‌کند: «ایران کشوری است که قابلیت‌های زیادی جهت سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه‌های مختلف را دارد. سوئیس کشوری است که از در تمام بخش‌های صنعت و تکنولوژی بالاترین کیفیت را در جهان دارد و همین امر باعث علاقه‌مندی دوطرفه جهت همکاری‌های مشترک شده است.»

او می‌گوید: «ما سعی می‌کنیم تمام اعضای این اتاق با فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در ایران و فرصت همکاری اقتصادی با کشور سوئیس آشنا شوند و در این زمینه سعی می‌کنیم با برگزاری کلاس‌های حضوری و آنلاین این امکان را برای اعضا فراهم کنیم تا با شناخت بیشتری به همکاری اقتصادی تصمیم بگیرند.»

در همین رابطه