در این رویداد که به همت شرکت گردشگری بیمه ایران در اتاق ایران برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت صنعت گردشگری در تحرک و شکوفایی اقتصاد، اعلام شد: در شرایطی که نگاهها کمتر به گردشگری اهمیت میدهد، شرکتها و سرمایهگذاران این حوزه تلاش زیادی برای شکوفا کردن صنعت گردشگری دارند و در این مسیر باید به خلاقیت، نوآوری و فناوریهای نوین توجه شود.
در متن اولین رویداد سرمایهگذاری ایران باشکوه در حوزه گردشگری، گروههای استارتاپی، ایدههای خود در حوزههای مختلف ازجمله، سفر گروهی با کاروان، فروش محصولات صنایعدستی، مدیریت ارتباط ایرلاین و مشتری و گردشگری متاورس عرضه کردند.
اتکا به فناوریهای نوین بهویژه هوش مصنوعی، یکی از موضوعات مشترک میان اغلب استارتاپهای ارائه شده در این رویداد بود.
در این میان، ایده واقعیت مجازی در گردشگری و استارتاپ ارائه شده در این موضوع با مقبولیت بالایی مواجه شد. به گفته داوران، بسیاری از ظرفیتهای بالقوه در این استارتاپ ناگفته ماند و برخی از سرمایهگذاران نیز به پاسخ دقیقی در حوزه مسائل مالی و هزینهای نرسیدند؛ اما این استارتاپ ظرفیتهای خوبی برای تبدیل شدن به کسبوکار پیشرو دارد و میتواند به یکی از ابزارهای توسعه گردشگری در شرایط فعلی تبدیل شود.
این استارتاپ که با عنوان توریورس معرفی شد، با همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، به مدت 5 سال نمایشگاه گردشگری را همزمان با برگزاری فیزیکی این رویداد، در فضایی به مساحت 30 هزار متر در متاورس برگزار خواهد کرد.
همچنین بازسازی تخت جمشید در متاورس برای بازدید علاقهمندان، یکی از پروژههای این استارتاپ معرفی شد که در حال اجراست.