رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق مازندران خبر داد

نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی مازندران در روسیه برگزار می‌شود

رئیس اتاق مازندران از برپایی نخستین نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های اقتصادی مازندران در استان ولگاگراد روسیه در مردادماه خبر داد.

22 خرداد 1396
کد خبر : 8796
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق مازندران از برپایی نخستین نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های اقتصادی مازندران در استان ولگاگراد روسیه در مردادماه خبر داد.

عبداله مهاجر دارابی با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه توانمندی‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی مازندران به‌منظور توسعه و تحکیم مناسبات اقتصادی با فدراسیون روسیه و در راستای تقویت توان رقابتی کالا و خدمات صادراتی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف و تعاملات سازنده با طرف‌های تجاری 27 لغایت 30 مردادماه 1396 در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی ولگاگراد روسیه برپا می‌شود.

وی افزود: استان ولگاگراد بیش از دو میلیون نفر جمعیت و 13هزار و 900 کیلومترمربع مساحت داشته و به دلیل موقعیت بسیار خوب و علاقه‌مندی فعالان اقتصادی این استان در همکاری‌های دوجانبه اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه مازندران، حضور در نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی محصولات و ظرفیت‌های استان است.

مهاجر کشاورزی و صنایع غذایی، مصالح ساختمانی، ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، شیلات و صنایع وابسته، آب‌میوه و کنسانتره، محصولات شوینده و مواد بهداشتی، آرایشی، میوه و سبزیجات، صنایع برق و روشنایی، صنایع روغن، قطعات خودرو، صنایع‌دستی و گردشگری، مبلمان و صنایع چوبی وابسته، خشکبار، لوازم‌خانگی، شیلات و صنایع وابسته را از مهم‌ترین زمینه‌های فعالیت برای حضور در نامیشگاه عنوان کرد.

رئیس اتاق مازندران همچنین گل و گیاه، دام و طیور، البسه و پوشاک، موادمعدنی، مخازن، لوله و اتصالات فلزی و پلیمری، فرآورده‌های لبنی و گوشتی، فرش، تجهیزات آشپزخانه، خدمات فنی مهندسی، خوراک دام و طیور را از دیگر زمینه‌های مناسب برای حضور در این نمایشگاه عنوان کرد.

مهاجر به توانمندی‌های صنعتی و کشاورزی ولگاگراد اشاره کرد و افزود: صنایع اصلی در این استان شامل ماشین‌سازی و فلزکاری، انواع یاتاقان لوله‌های گاز آهنی و متالورژی غیر آهنی مصالح ساختمانی و نساجی، نجاری، صنایع غذایی‌ است.

وی افزود: ولگاگراد همچنین در زمینه‌های نفت و گاز، پالایش نفت، مواد شیمیایی، صنعت پتروشیمی ازجمله تولید سود سوزآور، الیاف شیمیایی، دی‌اکسید گوگرد، نخ پلی اورتان جایگاه خوبی برخوردار دارد.

مهاجر گفت: استان ولگاگراد در زمینه تولید دانه‌های روغنی، ذرت، غلات و روغن نباتی از پیشتازان منطقه بوده که البته در زمینه‌های دامی نیز فعالیت چشمگیری دارند و حدود 78 درصد زمینه‌های این استان در اختیار بخش کشاورزی است.

رئیس اتاق مازندران با اشاره به اینکه استان ولگاگراد دارای یک شبکه حمل‌ونقل توسعه‌یافته در بخش‌های هوایی، ریلی، جاده‌ای و دریایی است، گفت: ولگاگراد فرودگاه بین‌المللی دارد و به شهرهایی همچون مسکو، سنت پترزبورگ، یکاترینبورگ، سورگوت، ایروان، باکو و مونیخ پرواز داشته و قادر به ارائه خدمات به پروازهای فوق سنگین ایرباس است.

                                                                                                                         

موضوعات :
در همین رابطه