رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق ایران در دیدار با سفیر عمان در تهران خبر داد

اجلاس سه‌جانبه ایران، عمان و افغانستان در چابهار برگزار می‌شود

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در دیدار با سفیر عمان در تهران از روابط نزدیک دو کشور به عنوان فرصتی برای توسعه روابط اقتصادی یاد کرد.

22 خرداد 1396
کد خبر : 8813
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق ایران در دیدار با سفیر عمان از برگزاری اجلاس سه‌جانبه میان ایران، عمان و افغانستان در بندر چابهار خبر داد.

غلامحسین شافعی گفت: طبق توافقات انجام شده این اجلاس با حضور مسئولان گمرک، وزارت خارجه و اتاق‌های بازرگانی سه کشور در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود.

غلامحسین شافعی ابزار امیدواری کرد این اجلاس مبنای توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های سه‌کشور باشد.

شافعی با اشاره به روابط خوب ایران و عمان، تصریح کرد: رابطه خوبی میان کشورهای همسایه ایران و عمان وجود دارد و رفتار برادرانه میان ایران و عمان نمونه کم‌نظیری از روابط دو کشور است.

رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور افزود: در موضوع امضای برجام، عمان کاملاً در کنار ایران بود و کمک شایانی به پیشبرد مذاکرات کرد.

شافعی تصریح کرد: ارتباط ایران و عمان ارتباط احساسی و عاطفی میان مردم دو کشور از گذشته‌های دور بود. بعد از برجام نیز توسعه روابط اقتصادی دو کشور به‌عنوان یک اولویت مطرح‌ و رفت‌وآمدهای زیادی هم در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس اتاق ایران با اشاره به توسعه روابط دو کشور گفت: روند توسعه روابط اقتصادی ایران و عمان در یک سال و نیم گذشته رو به صعود بوده است.

شافعی با اشاره به پروژه ایجاد خط لوله گاز میان دو کشور گفت: خوشبختانه ایجاد خط لوله گاز که از 10 سال قبل مطرح بوده، اکنون به مرحله اجرایی رسیده و امیدواریم این موضوع پایه‌گذاری خوبی برای تعمیق همکاری‌های دو طرف باشد.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به همراه رئیس‌جمهور به عمان گفت: در آن سفر متوجه شدم که ثبت شرکت‌های فعالان اقتصادی ایرانی‌ و حضور آن‌ها در عمان تسهیل شده است و این موضوع هم می‌تواند عامل تعیین‌کننده‌ای در آینده روابط اقتصادی دو کشور باشد.

رئیس اتاق ایران همچنین با تأکید بر اهمیت خطوط کشتیرانی بین ایران و عمان گفت: با توسعه خطوط کشتیرانی، عمان از طریق بندرهای ایران می‌تواند به کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان متصل شود. ایران هم می‌تواند به جمعیت یمن و کشورهای آفریقایی متصل شود.

رئیس اتاق ایران با تأکید بر گسترش همکاری‌ها میان ایران و عمان افزود: علاقه‌مندی فراوانی برای توسعه روابط دوجانبه میان ایران و عمان و ظرفیت‌های خوبی در مبادلات کالا و سرمایه‌گذاری در دو منطقه دوقم و سوحار وجود دارد. باید تلاش بیشتری برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌های داشته باشیم.

تأکید بر عملیاتی کردن توافقات انجام شده میان ایران و عمان

سفیر عمان در تهران با تأکید بر لزوم گسترش روابط اقتصادی میان ایران و عمان گفت: امیدواریم توسعه روابط، در حد حرف باقی نماند و اجرایی شود.

سعود بن احمد البروانی با اعلام آمادگی برای کمک برای توسعه روابط دو کشور، گفت: من همیشه به مسئولان ایرانی می‌گویم که دیدارها و گفت‌وگو‌ها باید بیشتر از امضای موافقت‌نامه باشد و همین دیدارها باعث می‌شود که موانع پیش‌رو از میان برداشته شود.

البروانی بر تلاش برای رفع مشکلات بانکی میان دو کشور برای تسهیل نقل و انتقالات بین بانک‌های دو کشور تأکید کرد.

سفیر عمان در تهران افزود: برای گسترش روابط دوجانبه اقتصادی، روابط میان مسئولان اقتصادی دو کشور باید در سطح بالایی شکل بگیرد.

البروانی همچنین از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عمان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

موضوعات :
در همین رابطه