رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

یادداشت مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار

فرصت‌های نو برای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی فعالان اقتصادی

علی اصغر خامنوی، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار در یادداشتی برای پایگاه خبری اتاق ایران بر وجود فرصت های نو برای بخش خصوصی کشور در جهت ایفای نقش مسئولیت اجتماعی این افراد تأکید کرد.

07 تیر 1396
کد خبر : 9005
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
علی اصغر خامنوی، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار در یادداشتی برای پایگاه خبری اتاق ایران بر وجود فرصت های نو برای بخش خصوصی کشور در جهت ایفای نقش مسئولیت اجتماعی این افراد تأکید کرد.

علی اصغر خامنوی، مدیر عامل جامعه نیکوکاری ابرار - عکس: بهاره تقی‌آبادی

«جامعه نیکوکاری ابرار» با این باور که آموزش سنگ بنای توسعه همه‌جانبه و پایدار است، دغدغه حمایت از تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد را در قالب طرح اعطای کمک‌هزینه تحصیلی به این عزیزان دنبال کرده است و  در مدتی کمتر از سه سال موفق شد، شوق آموزش را در بیش از 1800 نفر از کودکانمان زنده نگاه داشته و به حد بضاعت اثربخش باشیم.

از سوی دیگر، همسو با فعالیت‌های بخش خصوصی کشور، زمینه‌سازی برای ایجاد اشتغال و ترویج کارآفرینی را مدنظر قرارداده‌ و این طرح را از روستا به‌مثابه کانون تولید و خلق ارزش آغاز کردیم. امروز فعالان اقتصادی با نام روستای محمدآباد پسکوه و نتایج به‌دست‌آمده در زمینه حمایت از اشتغال و ترویج کارآفرینی به‌خوبی آشنایند و به‌جرئت می‌توانیم از مدل توسعه بخش خصوصی کشور سخن بگوییم. اکنون در حال اجرای این مدل توسعه با رویکرد منطقه‌ای در 11 روستای مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور هستیم. این نتایج می‌تواند به تکمیل این مدل توسعه‌ای بیانجامد.

وظیفه خود می‌دانیم بامطالعه و شناخت مدل‌های جهانی، پیشرو و به‌روز ایفای مسئولیت اجتماعی، ضمن اصلاح فرایندهای موجود، فرصت‌های نوآورانه و مناسب جهت ایفای مسئولیت اجتماعی را بیش‌ازپیش شناسایی کنیم. پیشینه غنی و پربار فعالان اقتصادی در زمینه فعالیت‌های خیرخواهانه و وجود ارزش‌های عالی‌ همچون انصاف و برکت در فرهنگمان بسیار امیدبخش است.

بیایید امروز بار دیگر هم‌پیمان شویم که در این مسیر مقدس ثابت‌قدم مانیم و بدانید همچون همیشه تجربیات گران‌سنگتان در عرصه تولید و اشتغال کشور، سخت به کارمان خواهد آمد. همواره منتظر دریافت نظرات سازنده شما هستیم.

در همین رابطه