رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

معاونت اقتصادی اتاق ایران منتشر کرد

اروپایی‌ها چطور از بنگاه‌های کوچک و متوسط حمایت می‌کنند؟

معاونت اقتصادی اتاق ایران، نتیجه جدیدترین مطالعات خود را درباره بررسی مسائل روز اقتصاد ایران در بولتنی منتشر کرد.

12 تیر 1396
کد خبر : 9054
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاونت اقتصادی اتاق ایران، نتیجه جدیدترین مطالعات خود را درباره بررسی مسائل روز اقتصاد ایران در بولتنی با دو گزارش «سیاست پولی؛ ابزارها و نهادها (با نگاه به تجربه برخی کشورها)» و «دسترسی به منابع مالی؛ خدمات اتاق‌های اروپا به بنگاه‌های کوچک و متوسط» ارائه داد.

به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر فعالان اقتصادی با مفاهیم اقتصادی و به‌کارگیری صحیح این موارد در تحلیل‌های اقتصادی محیط کسب‌وکار، شناخت وضعیت اقتصاد کشور و کشورهای جهان، ایده تهیه و ارائه بولتن‌هایی با عنوان بررسی مسائل روز اقتصاد ایران، در معاونت اقتصادی اتاق ایران طرح شد و توسط مرکز تحقیقات و بررسی‌های اقتصادی به اجرا درآمد. شماره خرداد‌ماه این بولتن به بحث «دسترسی به منابع مالی؛ خدمات اتاق‌های اروپا به بنگاه‌های کوچک و متوسط »اختصاص‌یافته است.

در گزارش «دسترسی به منابع مالی؛ خدمات اتاق‌های اروپا به بنگاه‌های کوچک و متوسط» آمده است: انجمن اتاق‌های بازرگانی و صنعت اروپا، طی گزارشی خدمات مشاوره‌ای و حمایت‌های مالی موجود که توسط اتاق‌ها در اروپا به بنگاه‌های کوچک و متوسط ارائه می­شود را احصاء کرده است. در این گزارش به 26 طرح خلاقانه و نتایج آن که توسط اتاق‌ها اجرا شده در 4 بخش مختلف پرداخته شده است. بخش اول آموزش و برگزاری سمینار با هدف آماده سازی SME ها برای سرمایه گذاری است. بخش دوم ضمانت به منظور پوشش شکاف‌های موجود در تأمین مالی است. بخش سوم راهنمایی از طریق کمک برای شناسایی منابع درست تأمین مالی و بخش چهارم یافتن شریک تجاری به مفهوم کمک به یافتن گزینه‌های مناسب مالی برای SME ها است. در پایان گزارش منتخبی از توصیه‌های سیاستی در زمینه نحوه حمایت از SME ها برای سیاست­گذاران ارائه می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند متن کامل این بولتن را از اینجا دریافت کنند.

 

در همین رابطه