رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ایران در دیدار با سفیر سوریه

ستاد ویژه بازسازی سوریه در اتاق ایران تشکیل شده است

رئیس اتاق ایران در نشست با سفیر سوریه از تشکیل ستاد بازسازی سوریه در اتاق ایران خبر داد و گفت: ستاد ویژه بازسازی سوریه در اتاق ایران تشکیل‌شده و آن دسته از صنایع و بخش‌های اقتصادی سوریه که نیاز به بازسازی دارند هم شناسایی‌شده‌اند.

12 تیر 1396
کد خبر : 9074
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق ایران در دیدار با سفیر سوریه در تهران از تشکیل ستاد بازسازی سوریه در اتاق ایران خبر داد و گفت: ستاد ویژه بازسازی سوریه در اتاق ایران تشکیل‌شده و آن دسته از صنایع و بخش‌های اقتصادی سوریه که نیاز به بازسازی دارند هم شناسایی‌شده‌اند.

غلامحسین شافعی که بعدازظهر امروز میزبان عدنان محمود بود با اشاره به پیروزی‌های اخیر دولت سوریه گفت: خبرهای خوبی از سوریه می‌شنویم و مطمئنیم به‌زودی همه مشکلات این کشور ره به بهبودی خواهد رفت. با این حال، نباید منتظر بهبود اوضاع شد و برای بازسازی سوریه باید برنامه‌ریزی‌ها را از الان آغاز کرد.

رئیس اتاق ایران با تأکید بر اهمیت سوریه برای ایران گفت: سوریه برای کشور ما و برای مردم ما جایگاه ویژه‌ای دارد و تاجران ایرانی هم نگاهشان به این کشور ویژه است.

شافعی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دمشق گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی برای ورود ایران به حوزه‌های مختلف تعاملات اقتصادی و تجاری با سوریه خواهد بود.

رئیس اتاق ایران خواستار ایجاد تسهیلات ویژه برای ثبت شرکت‌های ایرانی در سوریه شد و گفت: شرکت‌هایی در ایران هستند که برای حضور در اقتصاد سوریه برنامه‌ دارند. ایجاد تسهیلات ویژه در این رابطه روند ورود این شرکت‌ها به سوریه را تسریع خواهد کرد.

شافعی همچنین با تأکید بر اهمیت افزایش ارتباطات تجاری بخش خصوصی دو کشور، تشکیل اتاق‌ مشترک بازرگانی ایران و سوریه را ضروری دانست.

رئیس اتاق ایران ابراز امیدواری کرد در ماه‌های آینده هیات‌های تجاری میان دو طرف مبادله شوند.

تسهیلات ویژه دولت سوریه برای شرکت‌های ایرانی

سفیر سوریه در تهران از تسهیلات دولت این کشور برای حضور فعالان اقتصادی ایرانی در سوریه خبر داد و گفت: هدف ما برقراری روابط اقتصادی درازمدت با ایران است و بر همین اساس باید بتوانیم برنامه‌های عملی مشترک برای ارتباطات تجاری میان بخش‌های خصوصی دو طرف داشته باشیم.

عدنان محمود به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دمشق در ماه آینده هم اشاره کرد و گفت:  اولویت اول دولت سوریه حضور شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه است. همچنین اولویت بازسازی و راه‌اندازی تولید کارخانه‌ها و صنایع سوریه با شرکت‌های ایرانی است.

محمود افزود: این نمایشگاه فرصتی برای آشنایی و شناخت بیشتر بخش خصوصی دو کشور است.

سفیر سوریه با بیان اینکه کالاهای ایرانی در بازارهای سوریه حضور دارند، گفت: امیدواریم شما هم کمک کنید تا تسهیلات لازم برای را برای ورود کالاهای سوریه‌ای به بازار ایران فراهم شود.

موضوعات :
در همین رابطه