در شب ميلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، برای سلامتی سیدابراهیم رئیسی و همراهان دعا کنیم

رادیو مجازی اتاق ایران - 30 اردیبهشت 1403

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد

۸ درصد از گردش نقدینگی کشور خارج از کنترل است

رئیس‌کل بانک مرکزی می‌گوید: در سال ۹۲ حدود ۲۵ درصد از گردش نقدینگی در بازار مالی کشور خارج از نظارت بانک مرکزی توسط مؤسسات غیرمجاز انجام می‌شد که اکنون این میزان به ۸ درصد کاهش یافته است.

17 تیر 1396
کد خبر : 9130
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه میزان گردش نقدینگی خارج از نظارت بانک مرکزی به ۸ درصد کاهش یافته است، گفت: در سال ۹۲ حدود ۲۵ درصد از گردش نقدینگی در بازار مالی کشور خارج از نظارت بانک مرکزی توسط مؤسسات غیرمجاز انجام می‌شد.

ولی‌الله سیف با تأکید بر تعیین تکلیف ۸ موسسه مالی و اعتباری منحل شده، گفت: حل مشکل موسسه مالی و اعتباری فرشتگان، به‌عنوان بزرگ‌ترین موسسه مشکل‌دار در دست انجام است.

رئیس‌کل بانک مرکزی افزود: از همان ابتدا یکی از برنامه‌های جدی بانک مرکزی این شد که وضعیت نابسامان بانکی را که به‌شدت موجب اخلال در وضعیت اقتصادی کشور شده بود را ساماندهی کنیم.

به گفته سیف، امروز یا مشکلات حل‌وفصل شدند و یا مؤسسات در یک بانک ادغام شدند و تسویه‌ حساب‌ها صورت گرفته است.

رئیس‌کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: قضیه مؤسسات مالی و اعتباری تا پایان سال ۹۶ حل‌وفصل می‌شود چراکه حل این معضل باعث ایجاد ثبات و آرامش اقتصادی در دولت می‌شود که در همین راستا تعیین تکلیف وضعیت ۸ تعاونی منحل شده در دست بود که در این میان وضعیت ۷ تعاونی نهایی شده و پرداخت‌های آن ادامه پیدا می‌کند.

در همین رابطه