روز جهانی کارگر و روز معلم گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار اعلام کرد

طرح توسعه پایدار روستایی در 4 روستا از توابع شهرستان قائن اجرایی شد

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار به همراه اعضای شورای راهبری توسعه روستایی ابرار و مجریان طرح‌ها، در سفری سه روزه به استان خراسان جنوبی، از روستاهای هدف طرح توسعه پایدار روستایی بازدید کردند.

27 تیر 1396
کد خبر : 9308
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار و اعضای شورای راهبری توسعه روستایی ابرار در سفری سه روزه به استان خراسان جنوبی، ضمن بازدید از  طرح ‎های توسعه پایدار روستایی در چهار روستای فلک، اندریک، خونیک و خونیک تجن، از توابع شهرستان قائن، با انعقاد تفاهم‌هایی، 6 صندوق اعتباری خرد را نیز در این روستاها افتتاح کردند.

علی‌اصغر خامنوی، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار در جریان این بازدید گفت: پیرو تصمیم هیئت‌مدیره ابرار مقرر شد طرح توسعه پایدار روستایی با رویکرد منطقه‌ای در 3 منظومه روستایی طراحی و اجرا شود ازاین‌رو پس از انجام مطالعات مقدماتی، 3منظومه روستایی در استان‌های خراسان جنوبی، کردستان و سیستان و بلوچستان انتخاب شدند.

خامنوی افزود: طرح توسعه پایدار روستایی خراسان جنوبی در شهریورماه 95، در 4 روستای فلک، اندریک، خونیک و خونیک تجن از توابع شهرستان قائن آغاز شد که مرحله مطالعات اسنادی و میدانی این طرح به مدت 9 ماه به طول انجامید و این سفر هم‌زمان با آغاز مرحله اجرایی طرح به‌منظور بازدید از این ‌روستاها انجام شده است.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار تصریح کرد: برای جلب همکاری و همراهی بیشتر نهادهای دولتی با طرح و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های حمایتی این نهادها، در این سفر سه روزه جلسات متعددی با مسئولان دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی در سطح استان و شهرستان برگزار شده است که از جمله می‌توان به نشست با معاون امور اقتصادی و معاون عمرانی استاندار، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان و شورای اداری شهرستان قائن اشاره کرد.

به گفته خامنوی در این جلسات توافق‌های مناسبی در خصوص مشارکت این سازمان‌ها در طرح توسعه روستایی قائن حاصل شده است.  

او ادامه داد: افتتاح 6 صندوق اعتباری خرد در این روستاها، که مقدمات شکل‌گیری صندوق‌ها پیش­تر و در خلال فاز مطالعاتی طرح به انجام رسیده بود و 180 تن از اهالی این روستاها در شکل‌گیری آن مشارکت داشته‌اند، نیز در این سفر انجام شد

به گفته او، زنان نیز در شکل‌گیری این صندوق‌ها مشارکت فعال داشته‌اند و 3 صندوق متعلق به زنان روستاها است.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار تصریح کرد: برای افتتاح این صندوق‌ها، 6 تفاهم‌نامه میان ابرار و روسای صندوق‌ها منعقد شد؛ ابرار در این تفاهم‌نامه‌ها متعهد می‌شود مبلغی را جهت راه‌اندازی و شروع فعالیت به صندوق کمک کند و در مقابل، نمایندگان صندوق نیز متعهد به ارائه گزارش‌های مبسوطی از فعالیت‌های صندوق می‌شوند. ضمن اینکه تسهیلات اعطایی این صندوق‌ها در جهت توسعه کسب‌وکارهای وام‌گیرندگان هزینه می‌شود.

خامنوی ضمن اشاره به تجربه پیشین ابرار در روستای محمدآباد پسکوه قائن افزود: در این سفر فرصتی دست داد تا مجدداً بازدیدی نیز از روستای محمدآباد پسکوه و به‌ویژه وضعیت کسب‌وکارها داشته باشیم. خوشبختانه پس از گذشت یک سال و نیم از اتمام طرح، دستاوردهای طرح به قوت باقی است و بیشتر اهالی از وضعیت کسب‌وکارهای خود راضی هستند و با مشارکت ستاد برنامه‌ریزی و نظارت روستا، مشاغل جدیدی نیز ایجاد شده است.  

او در پایان اظهار کرد: در جلسه‌ای که با اعضای ستاد برنامه‌ریزی و نظارت روستا و همچنین روسای صندوق‌های خرد اعتباری زنان و مردان روستا برگزار شد، گزارشی از فعالیت‌ها در یک سال گذشته ارائه شد.

 

 

در همین رابطه