رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق زنجان خبر داد

تسهیلات ویژه استان زنجان برای سرمایه‌گذاران خارجی حوزه فناوری اطلاعات

سفیر اندونزی در تهران به اتاق زنجان رفت و با رئیس اتاق پیرامون راه‌های گسترش مناسبات تجاری گفت‌وگو کرد.

28 تیر 1396
کد خبر : 9313
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سفیر اندونزی در تهران به اتاق زنجان رفت و با رئیس اتاق پیرامون راه‌های گسترش مناسبات تجاری گفت‌وگو کرد.

رئیس اتاق زنجان در این دیدار با اشاره به رتبه دوم این استان در صنعت نساجی کشور گفت: استان زنجان در حوزه صنایع نساجی و تنوع تولید وضعیت مطلوبی دارد لذا ما می‌توانیم در انتقال تجربیات و تکنولوژی‌های اندونزی به استان زنجان همکاری داشته باشیم.

غلامحسین جمیلی با اشاره به تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاران خارجی در استان زنجان گفت: زنجان در حال تبدیل‌شدن به قطب فناوری اطلاعات کشور است. آمادگی خود را برای ارائه فضای کاری رایگان و سایر خدمات به شرکت‌های خارجی که علاقه‌مند به استقرار در استان جهت فعالیت در این حوزه هستند، اعلام می‌کنیم.

رئیس اتاق زنجان به علاقه‌مندی مردم اندونزی به فرهنگ و صنایع‌دستی ایران اشاره و تصریح کرد: بسیاری از فرش‌های ابریشمی که از ایران به این کشور صادر می‌شود متعلق به زنجان است؛ ما می‌توانیم در این حوزه نیز با اندونزی وارد مذاکره شویم.

جمیلی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان زنجان گفت: از آنجائی که ۵۰ درصد بازار مصرف و تولید کشور در شعاع ۴۰۰ کیلومتری استان و به فاصله سه ساعت از زنجان مستقر است لذا شرکت‌های اندونزیایی با سرمایه‌گذاری در زنجان می‌توانند به ۵۰ درصد بازار مصرف و تولید ایران دست پیدا کنند.

رئیس اتاق زنجان از سفیر اندونزی درخواست کرد: جهت استمرار و گسترش روابط تجاری زنجان و اندونزی ضمن برگزاری نشست آتی همکاری‌های ایران و اندونزی در زنجان، گردهمایی جشن روز تجارت با اندونزی نیز متعاقب این نشست در زنجان برپا شود. 

جشنواره اکو فرصتی مناسبی برای نزدیکی زنجان و اندونزی

سفیر اندونزی در ایران در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور ایران و اندونزی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی، گفت: جشنواره اکو-جاده ابریشم فرصت مناسبی برای نزدیکی زنجان و اندونزی است.

اکتاوینو علی مدین با بیان اینکه حوزه برق و الکترونیک زمینه مساعدی برای سرمایه‌گذاری در زنجان است، گفت: در کنار زمینه‌های مساعد برای فعالیت تجاری، حوزه برق و الکترونیک و ژنراتور سازی می‌تواند جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اندونزی و استان زنجان زمینه مناسبی باشد.

سفیر اندونزی در ایران به نزدیکی فرهنگی دو کشور ایران و اندونزی اشاره و خاطرنشان کرد: اندونزی وام‌دار بخشی از فرهنگ ایرانی بوده و اشتراکات فرهنگی زیادی با این کشور دارد و برگزاری جشنواره اکو در زنجان می‌تواند فرصت مناسبی برای نزدیکی بین اندونزی و زنجان باشد.

علی مدین همچنین از اتاق زنجان برای بازدید از نمایشگاه اکسپو اندونزی ۲۰۱۷ دعوت کرد.

موضوعات :
در همین رابطه