رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بوشهر عنوان کرد

حمایت مالیاتی از تولیدکنندگان در دستور کار قرار گیرد

محمد عبادی رئیس اتاق بوشهر در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن خواستار حمایت از تولیدکنندگان برای افزایش اشتغالزایی شد.

01 مرداد 1396
کد خبر : 9332
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن با همکاری اتاق بوشهر و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.

رئیس اتاق بوشهر در این مراسم گفت: فعالیت فعالان حوزه تولید در دوران رکود ایثار است و آن‌ها با توجه به اینکه در چنین شرایطی و در زیر سایه برخی از تحریم‌ها موفق به ایجاد اشتغال شدند، باید تجلیل شوند.

محمد عبادی گفت: در زمینه مسائل و مشکلات بانک، بیمه و مالیات دولت باید اقدامات جدیدی را آغاز کند و طرح‌هایی را برای حمایت از تولیدکنندگان اجرایی کند.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با مشوق‌های سرمایه‌گذاری نیز دولت باید به‌نوعی انعطاف از خود نشان دهد و در این راستا می‌تواند فعالیت‌های حوزه تولید را مانند سود سپرده‌های بانکی از مالیات معاف کند.

استاندار بوشهر نیز گفت: اینکه باگذشت 20 سال از عمر صنایع نفت و گاز در استان بوشهر دلیل بیکاری جوانان مناطق میزبان، نبود تخصص و مهارت لازم عنوان شود منطقی نیست و نشان می‌دهد که در زمینه دانش‌افزایی برای جذب نیروهای متخصص بومی اقدام قابل‌توجهی شکل نگرفته است.

مصطفی سالاری افزود: در برنامه ششم توسعه با پیش‌بینی یک سری اقدامات متناسب این حوزه انتظار می‌رود شاهد رفع برخی از دغدغه‌های مردم استان بوشهر به‌عنوان میزبان صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در بخش اشتغال باشیم. در این راستا از بخش‌خصوصی و به‌ویژه اتاق بوشهر نیز برای رسیدن به نتایج مطلوب انتظار کمک داریم.

به گفته استاندار بوشهر آسیب‌های اجتماعی مناطق میزبان صنعت نفت در این استان رشد تکان‌دهنده‌ای داشته است.

سالاری بیان کرد: وجود صنایع برای جوامع محلی عوارض مثبت و منفی داشته که به میزان عوارض منفی باید پیامدهای مثبت آن نیز عاید جامعه میزبان شود.

استاندار بوشهر افزود: بخشی از ظرفیت‌های استان بوشهر منحصربه‌فرد است که باید با ساماندهی مطلوب نهایت بهره‌برداری از این ظرفیت انجام شود.

سالاری افزود: صنایع بزرگ موجود در استان در بخش تأمین خوراک صنایع کشور از ظرفیت بزرگی برخوردار بوده که باید با انتقال به واحدهای صنعتی و تولیدی هدف، از ظرفیت آن استفاده شود.

وی گفت: در حل مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی انتظار ما از بانک‌ها برآورده نشده و وضعیت مطلوب محقق نشده است.

سالاری تصریح کرد: در بروکراسی اداری نیز مانند نظام بانکی یک سری اقدامات صورت گرفته ولی ایراداتی وجود دارد که باید نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

موضوعات :
در همین رابطه