رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

جانمایی مرز چنگوله در 50 کیلومتری مهران

بازارچه مرزی جدیدی در مرز ایلام و عراق ایجاد می‌شود

مرز چنگوله بین شهرستان مهران و عراق به بازارچه مرزی و پایگاه صادراتی تبدیل خواهد شد.

05 مرداد 1396
کد خبر : 9432
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مرز چنگوله بین شهرستان مرزی مهران استان ایلام و کشور عراق به‌عنوان دومین مرز رسمی در آیینی با حضور مسئولان جانمایی شد.

این گذرگاه در ۵۰ کیلومتری شهر مهران واقع‌شده و بعد از مرز مهران به‌عنوان دومین گذرگاه این شهرستان با عراق شناخته می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در مراسم جانمایی این مرز گفت: مرز چنگوله به‌عنوان بازارچه استفاده می‌شود و در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار که ۱۵ هکتار آن را ایران و ۱۵ هکتار آن در داخل خاک عراق است، ایجاد می‌شود.

حشمت‌اله عسکری افزود: این مرز به‌عنوان بازارچه استفاده می‌شود و در زمینی به مساحت 30 هکتار در مرز چنگوله شهابی شروع خواهیم کرد. بخشی از زیرساخت‌های این بازارچه آماده بوده و بخش دیگری از آن در حال آماده شدن است.

عسکری ادامه داد: توافقاتی با طرف عراقی حاصل‌شده و جلسات فنی در خصوص زیرساخت‌های آن در حال انجام است که تلاش می‌شود تا پایان سال بخشی دیگری از زیرساخت‌های این بازارچه اجرایی شود.

رئیس اتاق ایلام نیز گفت: این گذرگاه در آینده نزدیک می‌تواند نقش مهمی را در توسعه صادرات غیرنفتی به کشور عراق ایفا کند.

شعبان فروتن بیان کرد: این گذرگاه به سبب شرایط مطلوب و نزدیکی به شهرهای عراق دارای مزایای خوبی است که بخش خصوصی از گشایش آن برای صادرات به کشور همسایه استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود که از ظرفیت‌های این گذرگاه به‌عنوان مکمل مرز بین‌المللی مهران برای رونق اقتصادی، افزایش صادرات غیرنفتی و همچنین اشتغال پایدار برای جوانان به نحو مطلوبی استفاده شود.

در همین رابطه