رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

در همایش «شهر فیروزه‌ای با دختران توانا» اعلام شد

اتاق اصفهان به دنبال شناسایی استعدادهای کارآفرینی در میان بانوان

دومین همایش شهر فیروزه‌ای با دختران توانا به همت شورای عالی بانوان اتاق اصفهان برگزار و در آن از دختران برتر تجلیل شد.

05 مرداد 1396
کد خبر : 9438
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دومین همایش شهر فیروزه‌ای با دختران توانا به همت شورای عالی بانوان اتاق اصفهان و با حضور مسئولان استانی و خادمان حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

رئیس اتاق اصفهان در این همایش از استقبال شایسته بانوان از دومین همایش شهر فیروزه‌ای با دختران توانا ابراز خرسندی کرد و گفت: در ابتدا برای تشکیل شورای بانوان در اتاق اصفهان مخالفت‌هایی وجود داشت که خوشبختانه با فعالیت‌های ثمربخش و تلاش‌های مطلوب این شورا، نه‌تنها تمام اعضای هیات نمایندگان اتاق اصفهان با فعالیت‌های این شورا هم‌صدا شده‌اند بلکه همه اتاق‌های کشور نیز در راستای فعال کردن زنان در اتاق‌های استان خود، درخواست بهره‌مندی از تجربیات اتاق اصفهان را دارند.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در ادامه ضمن مباهات به وجود زنان توانا در کشور افزود: متأسفانه تصویر مطلوبی از بانوان کشورمان در اذهان جهانی وجود نداشته درحالی‌که زنان ایرانی بیش از 50 درصد کرسی‌های دانشگاهی را به خود اختصاص داده‌اند و در محیط کسب‌وکار و کارخانه‌ها نیز کم حاشیه‌ترین نیروها محسوب می‌شوند. سهل‌آبادی گفت: در این دور از فعالیت هیات نمایندگان اتاق اصفهان مصوب شده تا سقف سی‌درصد از گروه‌های موجود از بانوان باشند.

رئیس اتاق اصفهان در ادامه از راه یافتن اتاق اصفهان در جمع چهار اتاق بازرگانی برتر جهان به همت واحد امور بین‌الملل، مشارکت شورای عالی بانوان و جوانان همچنین مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی SPX خبر داد و اعلام کرد که این اتاق به مرحله نهایی رقابت اتاق‌های جهان در استرالیا راه یافته است.

سهل‌آبادی با تأکید بر همراهی اتاق اصفهان برای بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای به بانوان و کمک به رشد آن‌ها، از فعالیت بانوان در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی و کارکرد بسیار مطلوب آن‌ها در این حوزه خبر داد.

وی در ادامه گفت: تمام دقایق فعالیت‌های اتاق اصفهان در خدمت توسعه اقتصاد بوده و لازم است بانوان از رصد کردن فعالیت‌های اتاق بازرگانی برای نیل به اهداف بالای خود و بهره‌مندی از ظرفیت‌های اتاق، غافل نشوند. سهل‌آبادی وجود افراد بیکار، متکدی و کودکان خیابانی در استانی که دارای بیشترین تعداد خیریه و صنعتی‌ترین استان کشور بوده را جایز ندانسته و گفت: لازم است با ایجاد اشتغال مؤثر به رفع ریشه‌ای این معضلات بپردازیم و اتاق اصفهان در جهت حمایت از فعالیت‌ها در این زمینه و ایجاد توسعه پایدار از هیچ خدمتی فروگذار نخواهد کرد.

انتقاد از ضعف مهارت‌آموزی نخبگان علمی کشور

در این همایش حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب رضا ارزانی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با ابراز خرسندی از نگاه متفاوت و ارزشمند اتاق اصفهان به مسائل مختلف و برگزاری چنین همایش‌هایی گفت: نخبگی موهبتی از جانب خداوند بوده و لازم است از این نعمت پاسداری شده و شاکر خداوند باشید.

وی افزود: بنابر فرموده قرآن کریم «اگر شما شکر گذاری کردید خدا نعمت شما را افزون کرده و سینه شما را گشاده میکند.»

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: اگر انسان قبل از اینکه ظرفیت موهبتی را داشته باشد، آن موهبت نصیبش شود نمی‌تواند از آن استفاده مطلوب کند و شکر گذاری موجب شرح صدر و آمادگی برای پذیرش موهبات خواهد شد.

حجت‌الاسلام ارزانی افزود: در درون هر انسانی دنیای بزرگی به نام روح انسانیت وجود دارد و اگر نخبه هستید باید به تمام عرصه‌های درونی و استعدادهای خود توجه کنید.

وی چهار نیاز بشر را نیازهای فیزیولوژیک، روان‌شناختی، عقلانی و معنوی برشمرد و ضمن شرح هر یک از این نیازها گفت: متأسفانه مردم کشور ما به دنبال یافتن پاسخ درست برای نیازهای عقلانی خود نیستند درصورتی‌که باید هر سؤال و شبهه ذهنی را از طریق تحقیق و استفاده از نظرات اهل‌فن و نه بسنده کردن به شنیده‌های غیر موثق پاسخ داد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه توجه به نیازهای معنوی و ارتباط باخدا را برای همه انسان‌ها به‌ویژه نخبگان ضروری خوانده و تصریح کرد: هر چه درجه نخبگی افزایش یابد ارتباط با خداوند و تواضع نیز لازم است بیشتر شود.

ارزانی همچنین از ضعف مهارت‌آموزی نخبگان علمی کشور انتقاد و تصریح کرد: اگر نخبگان از مهارت‌های لازم در زندگی ازجمله مهارت‌های تکلم، اطلاع و پیام‌رسانی برخوردار نباشند، قادر به عرضه خود در اجتماع و موفقیت در تمام ابعاد زندگی نخواهند بود.

وی در ادامه حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) را فارغ از هرگونه نگاه جنسیتی، الگوی تمامی انسان‌ها آن‌ها ذکر کرد و گفت: در نگاه اسلامی زن به‌عنوان یک انسان، ارزشمند بوده و حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماع یک فرصت است.

تاثیر سرمایه‌گذاری بر روی نسل جوان در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش بهره‌وری نسل آینده

رئیس شورای عالی بانوان اتاق اصفهان در این همایش، ضمن گرامیداشت یاد بانوی فقید نخبه، مریم میرزا خانی گفت: شورای عالی بانوان در راستای شناسایی استعدادهایی که در حوزه‌های اقتصادی و کارآفرینی وجود دارند و به نحوی در مسیر نجات اقتصاد کشور در حرکت هستند، فعالیت می کند.

زهرا اخوان نسب افزود: در این همایش ما به شناسایی دختران توانای شهر فیروزه‌ای که فعالیت آن‌ها منطبق با شاخص‌های تعریف‌شده شورای عالی بانوان در زمینه‌های اخلاقی، اجتماعی، کارآفرینی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و پژوهشی بوده پرداخته‌ایم.

اخوان نسب تصریح کرد: در دور دوم این همایش 170 رزومه به دبیرخانه این شورا ارسال و درنهایت 12 نفر برتر انتخاب شدند.

رئیس شورای عالی بانوان اتاق اصفهان در ادامه از ثبت جهانی همایش شهر فیروزه‌ای با دختران توانا خبر داده و گفت: امروز یکی از دغدغه‌های تمام کشورهای دنیا دختران هستند و در حال حاضر دختران زیر سن 25 سال 43 درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند.

اخوان نسب بابیان اینکه اکثر کشورهای درحال‌توسعه و توسعه‌یافته برنامه‌ریزی‌هایی را در راستای توانمندسازی دختران انجام داده‌اند، تصریح کرد: برنامه‌های این شورا با نگاهی به دنیا و شرایط محیطی حاکم بر جامعه منطبق شده است.

وی افزود: دختران برگزیده در این همایش از تمامی تسهیلاتی که اتاق اصفهان به اعضا خود ارائه می‌دهد از جمله از خدمات مشاوره‌ای در حوزه کارآفرینی، کاریابی، کسب‌وکار و اشتغال به‌صورت رایگان بهره‌مند خواهند شد.

اخوان نسب با تشکر از تمام افراد، ارگان‌ها و نهادهایی که این شورا را در راستای نیل به اهداف این همایش یاری کرده‌اند، گفت: اگر جامعه دختران متحول شود نسل آینده که با هجمه‌ای از تکنولوژی، اطلاعات و فناوری روبروست متحول خواهد شد.

رئیس شورای عالی بانوان گفت: امروز لازم است دختران امروز و مادران فردا، باقدرت زیاد برای رویارویی با وقایع آینده آماده شوند.

اخوان نسب سرمایه‌گذاری بر روی نسل جوان به‌ویژه بانوان را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش بهره‌وری نسل آینده مؤثر خواند.

وی در پایان تأکید کرد: فراهم نکردن بستر رشد دختران توانای امروز موجب سرخوردگی و بعضاً خروج آن‌ها از کشور خواهد شد و اتاق اصفهان در راستای ارائه خدمات مشاوره‌ای برای آینده مطلوب جوانان از هیچ خدمتی فروگذار نخواهد کرد.

در همایش همایش شهر فیروزهایی با دختران توانا اسامی افراد برتر به این شرح اعلام شد: ساناز سادات افضلی، زهرا اصغری، فاطمه هادلوند، عاطفه رئیسی، نرگس عرب صالحی، شمیم صنیع ثالث، تینا رسالت، سارا نظری، اعظم باقری، سمیرا دلاور، مرضیه مهدی پورده و آرپا مارکاریان. 

موضوعات :
در همین رابطه