سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان طی اطلاعیهای از محکومیت شرکت خدمات دهنده در دفتر پلیس + ۱۰ خبر داد.
در این اطلاعیه آمده است که با اشاره به گزارشهای متعددی که از سوی مردم در خصوص اضافه دریافتی دفاتر پلیس + ۱۰ در ازای ارائه خدماتی نظیر صدور، تعویض یا تمدید گذرنامه، صدور یا تعویض کارت پایان خدمت و دیگر خدمات توسط سامانه دریافت شده و بررسی گزارشها و شکایات مردمی، پیگیریهای لازم صورت گرفت که با توجه به عدم طی فرآیند ذکر شده در هجدهمین جلسه ستاد هدفمندسازی یارانهها، شرکت پژوهش و توسعه ناجی به پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان محکوم شد.
در توضیح این مطلب گفته شده است که بر اساس بخشنامههای ابلاغی معاون اول محترم رئیسجمهور و مصوبات ستاد هدفمندسازی یارانهها هرگونه افزایش قیمت کالاها و خدمات گروه اولویت اول قیمتگذاری ازجمله خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + ۱۰) باید با هماهنگی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و اخذ مصوبه از کارگروه تنظیم بازار صورت گیرد.
درحالیکه با بررسیهای انجامشده مشخص شد شرکت پژوهش و توسعه ناجی در سال ۱۳۹۴ از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس ۱۰+) در اقدامی غیرقانونی، مبالغی بالاتر از نرخهای تعیینشده و مصوب از مردم و مصرفکنندگان دریافت میکرده و متأسفانه تذکرات کتبی و شفاهی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان نیز جهت اصلاح این رویه و رعایت مصوبات و مقررات قانونی توسط شرکت پژوهش و توسعه ناجی موردتوجه قرار نگرفت. که این موضوع باعث شد این سازمان بر اساس وظایف قانونی خود و برای رعایت حقوق مصرفکنندگان، پرونده تخلفاتی را به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کرند و شعبه تعزیرات حکومتی استان تهران، ضمن احراز تخلف، رأی به محکومیت قطعی شرکت پژوهش و توسعه ناجی بابت تخلف سال ۱۳۹۴ به مبلغ بیش از ۱۱۷ میلیارد تومان و درج مهر تخلف اول در پروانه شرکت مذکور صادر کرد.
این محکومیت برای سال ۱۳۹۴ در حالی است که تخلفات سال ۹۵ شرکت پژوهش و توسعه ناجی و دیگر دستگاههای مربوطه نیز تحت رسیدگی و گذر از مراحل قانونی قرار دارد.
در این اطلاعیه ذکر شده است که با توجه به وجود سامانه اطلاعات قیمتی به آدرس http://www.124.irهمه تولیدکنندگان کالا و عرضهکنندگان خدمات باید قیمتی خود را با هماهنگی سازمان در این سامانه ثبت کنند و مردم نیز میتوانند با استفاده از اطلاعات قیمتی موجود در این سامانه از صحت عملکرد عرضهکنندگان کالا و خدمات در سطح کشور اطمینان حاصل کرده و تخلفات موجود یا شکایات خود را از طریق تلفن ۱۲۴ به سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان اعلام کنند.