رادیو مجازی اتاق ایران - 12 تیرماه 1403

کیوان کاشفی مطرح کرد

افزایش توان رقابت تجار کرمانشاه، با اتصال استان به راه‌آهن سراسری

رئیس اتاق کرمانشاه، اتصال این استان به راه‌آهن سراسری را، عامل تقویت تجارت و گردشگری منطقه دانست.

16 مرداد 1396
کد خبر : 9607
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمانشاه، اتصال این استان به راه‌آهن سراسری را، عامل تقویت تجارت و گردشگری منطقه دانست.

کیوان کاشفی با ابراز خرسندی از اتصال کرمانشاه به راه‌آهن سراسری کشور، خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند به بهبود وضعیت حمل‌ونقل در استان و کاهش قیمت تمام‌شده تجارت داخلی و خارجی کرمانشاه کمک کند.

کاشفی با اشاره به مزیت‌های رسیدن قطار به کرمانشاه و اتصال کرمانشاه به راه‌آهن سراسری کشور، اظهار کرد: سیستم حمل‌ونقل ریلی بعد از کشتیرانی ارزان‌ترین و ایمن‌ترین سیستم حمل‌ونقل خصوصاً برای حمل کالا است. اکنون در کشور ما حمل‌ونقل به سه شیوه اصلی دریایی، زمینی و ریلی انجام می‌شود که حمل‌ونقل ریلی بسیار ارزان و سریع است.

کاشفی معتقد است، وجود سیستم ریلی برای برخی کالاها که حمل‌ونقل تأثیری زیادی در قیمت تمام‌شده آن‌ها دارد ازجمله سیمان، کاشی و سرامیک بسیار مؤثر است.
کاشفی افزود: وجود این سیستم حمل‌ونقل، قیمت تمام‌شده کالاها را برای تولیدکنندگان و تجار استان کم کرده و توان رقابت آن‌ها را بالا می‌برد.
وی بر لزوم ادامه راه‌آهن کرمانشاه تا نقطه صفر مرزی استان درزمانی کوتاه تأکید کرد و ادامه داد: تکمیل فاز دوم مسیر راه‌آهن ارزش تجاری بسیار بالایی دارد. همچنین ادامه مسیر می‌تواند به راحتی کشور را، با عراق و سوریه و همچنین دیگزر کشورها متصل کند. امتداد راه‌آهن تا نقطه صفر مرزی به روند توسعه تجارت و صادرات کشور و خصوصاً استان کرمانشاه بسیار کمک می‌کند؛ و تولیدکنندگان سایر نقاط کشور را ترغیب می‌کند به دلیل کاهش هزینه تمام شده، کالاهای خود را از این مسیر به عراق صادر کنند.
کاشفی بیان کرد: اتصال راه‌آهن به کرمانشاه گامی برای تکمیل مسیر راه‌آهن شمال به جنوب و غرب به شرق است که این جاده همان جاده ابریشم قدیم است. که یک مسیر مهم تجارت و بازرگانی بوده است.
عضو هیات رئیسه اتاق ایران، اتصال استان به راه‌آهن سراسری می‌تواند به توسعه توریسم و گردشگری کمک کند.
کاشفی افزود: اگر قطار تا مرز امتداد یابد تعداد بسیاری از زوار کشور این مسیر را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب خواهند کرد.

در همین رابطه