رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

خامنوی در بازدید از دو مدرسه نیمه‌ساخته سیستان و بلوچستان

رویکرد جامعه نیکوکاری ابرار پرهیز از کمک‌های اعانه‌ای است

علی‌اصغر خامنوی، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار، در بازدید از دو مدرسه نیمه‌ساخته سیستان و بلوچستان رویکرد ابرار را پرهیز از کمک‌های اعانه‌ای و تمرکز بر توانمندسازی اعلام کرد.

04 شهریور 1396
کد خبر : 9913
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

علی‌اصغر خامنوی، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار، در بازدید از دو مدرسه نیمه‌ساخته سیستان و بلوچستان رویکرد ابرار را پرهیز از کمک‌های اعانه‌ای و تمرکز بر توانمندسازی اعلام کرد.

خامنوی طی بازدید از این دو مدرسه گفت: «طرح‌های انسان دوستانه جامعه نیکوکاری ابرار با مطالعه دقیق و شناخت مسائل اجتماعی کشور طراحی و در حال اجرا هستند و فرصت‌های مناسبی را برای مشارکت فعالان اقتصادی در توسعه محروم‌ترین نقاط کشور فراهم می‌آورند. هدف اصلی آن است که بتوانیم منابع محدود موجود را به مؤثرترین شکل ممکن در طرح‌های انسان‌دوستانه و عام المفنعه صرف کنیم به‌نحوی‌که بیشترین ارزش اجتماعی حاصل از این فعالیت‌ها خلق شود».

خامنوی گفت: «ابرار در مناطقی فعالیت می‌کند که در زمره محروم‌ترین و نابرخوردارترین مناطق کشور قرار می‌گیرند. همچنین طرح توسعه پایدار روستایی ابرار، در مناطق روستایی سه استان خراسان جنوبی، کردستان و سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود و این مناطق به استناد آمار رسمی و مستندات موجود انتخاب‌شده است. طرح حمایت تحصیلی ابرار نیز به ادامه تحصیل 1700 دانشجویان و دانش آموزان در مناطق محروم کشور کمک مؤثری کرده است».

خامنوی گفت: «توسعه پایدار، تغییری است که دستاوردهای ماندگارش، نسل به نسل حفظ شود. بدین منظور همواره از کمک‌های اعانه‌ای پرهیزکرده‌ایم و آموزش و توانمندسازی را محور فعالیت‌های ابرار قرار داده‌ایم».

خامنوی، مشارکت در ایجاد تکمیل و بازسازی و بهسازی مراکز آموزشی و فرهنگی را یکی دیگر از فعالیت‌های جاری ابرار دانست و گفت: «کمبود یا فقدان فضاهای آموزشی یکی از مشکلات جدی توسعه پایدار مناطق محروم کشور است. واقعیت تلخ این است که تعدادی از کودکان، به‌ویژه در مناطق روستایی محروم، هر ساله به همین دلیل از تحصیل بازمی‌مانند. ایجاد، تکمیل و بهسازی مراکز آموزشی به حل این مسئله اجتماعی کمک خواهد کرد. در این راستا ابرار تاکنون چند پروژه موفق را در استان‌های بوشهر و آذربایجان شرقی به انجام رسانده است».

علی‌اصغر خامنوی در تشریح فعالیت جدید ابرار در استان سیستان و بلوچستان گفت: «با توجه به کمبود سرانه آموزشی در این استان به‌ویژه در مناطق مرزی و با توجه به پیگیری‌های عبدالحکیم ریگی میرجاوه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زاهدان و تأکیدات غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران تکمیل مدارس نیمه ساخته این استان در دستور کار ابرار قرار گرفته است. همچنین به پیشنهاد مدیریت آموزش‌وپرورش این استان، مدرسه چهار کلاسه مقطع اول متوسطه روستای توحیدآباد در منطقه درِگیابان و مدرسه سه کلاسه دبستان روستای ریگ ملک در نزدیکی منطقه میر جاوه در نقطه مرزی، بدین منظور معرفی شده‌اند».

 مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار گفت: «پس از بررسی نقشه‌ها و برآورد هزینه‌ها، نسبت به تکمیل یک یا هر دو مدرسه، اقدام خواهد شد».

در همین رابطه