رادیو مجازی اتاق ایران - 12 تیرماه 1403

آمادگی بوشهر برای صادرات صنایع پلیمری و مواد غذایی به بنگلادش

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش با حضور در اتاق بوشهر با رئیس و اعضای هیات نمایندگان این اتاق دیدار کرد.

06 شهریور 1396
کد خبر : 9925
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 

نشست مشترک رئیس و اعضای هیات نمایندگان اتاق بوشهر با رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در محل اتاق برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر در این نشست با اشاره به تعیین اتاق بوشهر به‌عنوان اتاق معین در گسترش روابط تجاری ایران و بنگلادش گفت: استان بوشهر می‌تواند نیازهای کشور بنگلادش ازجمله مواد معدنی، قیر و صنایع پلیمری، کلینکر، گچ، سنگ گچ و محصولات غذایی و خرما را تأمین کند.

محمد عبادی با اشاره به لزوم راه‌اندازی خطوط کشتیرانی با کشورهای مختلف خاطرنشان کرد: استان بوشهر با داشتن ظرفیت مهم بندری و حمل‌ونقل دریایی فرصت مناسبی برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای مختلف فراهم کرده است. در این راستا نیاز به لایروبی بنادر برای پهلوگیری کشتی‌های تجاری بالای 50 هزار تن است.

عبادی با تأکید بر توسعه تجارت با کشور بنگلادش تصریح کرد: استان بوشهر با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند محصولات  موردنیاز کشور بنگلادش را فراهم کند.

عبادی با اشاره به ورود برخی محصولات بنگلادش به ایران خاطرنشان کرد: برخی از محصولات کشاورزی مانند آناناس می‌توانند از بنگلادش وارد و یا با راه‌اندازی کارخانه، این محصول را فرآوری و زمینه صادرات آن را فراهم کرد.

وی با تأکید بر ارتباط بیشتر بازرگانان ایران و بنگلادش افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده دو هیات تجاری و اقتصادی از ایران و بنگلادش و برعکس به این دو کشور اعزام می‌شوند وهمچنین محلی به‌عنوان بازار در بنگلادش برای ارتباط بیشتر بازرگانان دو کشور ایران و بنگلادش تعیین و ایجاد می‌شود.

آمادگی بنگلادش برای سرمایه‌گذاری در استان بوشهر

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش نیز در این نشست گفت: بر اساس قابلیت‌های استان بوشهر علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در استان هستیم. با توجه به فراهم بودن امکانات لازم آمادگی مشارکت با سرمایه‌گذاران ایرانی در بنگلادش را داریم.

 صبور حسین محمد بابیان اینکه این استان از ظرفیت قابل‌توجهی در عرصه تولید و سرمایه‌گذاری برخوردار است، گفت: استان بوشهر دارای مزایای زیادی است و بنادر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌‌های این استان محسوب می‌شود. ایران و بنگلادش  به‌عنوان دو کشور مسلمان دارای متخصصان زیادی هستند که می‌توانند باهم تبادل تجارب و اطلاعات داشته باشند.

حسین محمد با تأکید بر لزوم توسعه روابط با کشورهای مسلمان افزود: همکاری با کشورهای مسلمان سیاست دولت بنگلادش است و گسترش روابط تجاری و اقتصادی با ایران در دستور کار قرار دارد. بر اساس قابلیت‌های استان بوشهر علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در این استان هستیم و با توجه به فراهم بودن امکانات لازم آمادگی مشارکت با سرمایه‌گذاران ایرانی در بنگلادش را داریم.

وی خاطرنشان کرد: سالانه میزان صادرات این کشور 35 میلیارد دلار و میزان واردات 45 میلیارد دلار است که 10 میلیارد دلار تراز منفی تجاری در این کشور وجود دارد.

حسین محمد با اشاره به جمعیت 160 میلیون نفری بنگلادش افزود: با توجه به ظرفیت علمی این کشور، بیش از 98 درصد نیاز دارویی در داخل کشور تأمین و تولید می‌شود.

موضوعات :
در همین رابطه