رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

با حضور نماینده دانشگاه اتریشی

امکان راه‌اندازی دانشگاه گردشگری در کرمان بررسی شد

امکان راه‌اندازی دانشگاه گردشگری در کرمان در نشستی با حضور رئیس و جمعی از اعضای هیات رئیسه اتاق کرمان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و مشاور ارشد دانشگاه مدول وین اتریش بررسی شد.

11 شهریور 1396
کد خبر : 9993
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

امکان راه‌اندازی دانشگاه گردشگری در کرمان در نشستی با حضور رئیس و جمعی از اعضای هیات رئیسه اتاق کرمان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و مشاور ارشد دانشگاه مدول وین اتریش بررسی شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان در این نشست با تأکید بر اهمیت آموزش در توسعه گردشگری و جذب توریست گفت: بررسی‌های لازم برای راه‌اندازی دانشگاه گردشگری کرمان با همکاری فعال، خوب و مؤثر دانشگاه مدول وین صورت خواهد گرفت و امیدواریم بتوانیم چنین مجموعه‌ای را در کرمان ایجاد کنیم.

سیدمهدی طبیب زاده، افزود: مشاور ایرانی این دانشگاه نیز با توجه به شناختی که از وضعیت کسب‌وکار، صادرات و واردات و جامعه ایران دارد می‌تواند راهکارهای رسیدن به یک فعالیت بهره‌ورانه را به اتاق کرمان و مجموعه گردشگری استان پیشنهاد دهد.

در ادامه این نشست محمود وفایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، ارائه آموزش‌های کاربردی به نیروی‌های تحصیل‌کرده و فعالان صنعت گردشگری را نیاز اساسی حال حاضر این حوزه عنوان و بیان کرد: اگر مدارک دانشگاهی در رشته گردشگری مورد تائید سازمان جهانی گردشگری باشند بی‌شک آموزش‌های ارائه‌شده کاربردی خواهند بود.

در ادامه عضو هیات علمی دانشگاه فنی وین و استاد و مشاور ارشد دانشگاه مدول وین به بیان توضیحاتی در رابطه با این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه مدول، سابقه فعالیت 108 ساله دارد و تمامی فعالیت‌ها و آموزش‌ها در این دانشگاه به زبان انگلیسی انجام می‌شود.

محمدرضا هل‌فروش تصریح کرد: این دانشگاه زیرمجموعه اتاق بازرگانی وین و کاملاً متصل به بازار است که دانشکده‌هایی مانند مدیریت بین‌المللی شهری، مدیریت شهری و توسعه پایدار، مارکتینگ و تصویرسازی، آمار و اقتصاد دارد. اساتید 60 کشور دنیا در این دانشگاه تدریس می‌کنند و البته شعبه‌هایی از این دانشگاه نیز در کشورهای مختلف مانند امارات و چین راه‌اندازی شده است.

هل‌فروش، از رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان درخواست کرد تا مدیران و افراد کلیدی حوزه گردشگری استان را برای بازدید از دانشگاه و فراگرفتن آموزش‌های لازم به وین اعزام و حتی نشست‌هایی با رئیس دانشگاه مدول برگزار کنند.

مشاور ارشد دانشگاه مدول وین بر بومی کردن آموزش‌ها تأکید و بیان کرد: معتقدیم افرادی که در کرمان آموزش‌های مقدماتی را فرامی‌گیرند بهتر است دوره‌های آموزشی پیشرفته را در وین بگذرانند تا بتوانند بهره‌برداری بیشتری از آن‌ها انجام دهند.

در همین رابطه