ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 24 تیر 1403

برای مدیریت تبعات طوفان هاروی

۴.۵میلیون بشکه از ذخایر آمریکا روانه بازار می‌شود

طوفان هاروی در روزهای گذشته 25 درصد از ظرفیت پالایشگاهی آمریکا را تعطیل کرد که به افزایش 28درصدی قیمت بنزین انجامید؛ وزیر انرژی آمریکا در واکنش به این مسئله با آزادسازی بخشی از ذخایر استراتژیک نفت موافقت کرد.

11 شهریور 1396
کد خبر : 9998
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

طبق اعلام اداره انرژی آمریکا در روز جمعه، وزیر انرژی آمریکا در پاسخ به تأثیر طوفان هاروی با آزادسازی تا ۴.۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک این کشور موافقت کرد.

موافقت وزیر انرژی آمریکا برای آزادسازی تا 4.5 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا در حالی رخ می‌دهد که در روز پنج‌شنبه گذشته، با آزادسازی یک میلیون بشکه از ذخایر نفتی موافقت شده بود؛ بر این اساس اکنون ۳.۵ میلیون بشکه دیگر از ذخایر استراتژیک آمریکا آزاد می‌شود.

جس سایمنسکی یک سخنگوی اداره انرژی در ایمیلی به رویترز گفت: در پاسخ به تأثیرات طوفان هاروی، به سازمان ذخایر سوخت استراتژیک (اس‌پی‌آر) مجوز داد برای توافق بر سر تبادل تا ۴.۵ میلیون بشکه نفت خام از سایت‌های هکبری غربی و بایو چاکتا،  وارد مذاکره شود و این توافق را اجرا کند.

پالایشگاه لوئیزیانا، فیلیپس ۶۶، دو درخواست استفاده از ذخایر استراتژیک را برای ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام شیرین و ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام‌ترش از سایت هکبری غربی، ثبت کرده بود.

ماراتن پترولیوم، ۳ میلیون بشکه نفت خام شیرین و والردو انرژی ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام شیرین از سایت ذخیره استراتژیک بایو چاکتا، درخواست کرده بودند.

به گزارش رویترز، سازمان ذخایر استراتژیک آمریکا میلیون‌ها بشکه نفت خام را در انبارهای زیرزمینی خود در لوئیزیانا و تگزاس، تحت محافظت سنگین، نگهداری می‌کند. در سال ۱۹۷۵ کنگره آمریکا در بحبوحه ترس از تحریم شدن توسط کشورهای عربی که می‌توانست باعث افزایش بلندمدت قیمت‌های سوخت‌های وسایل نقلیه موتوری شده و به اقتصاد آمریکا ضربه بزند، دستور ایجاد این تشکیلات را صادر کرد.

در همین رابطه