رئیس اتاق یزد با اشاره به اینکه بهبود شرایط اقتصادی مرهون فعالیت فعالان اقتصادی است، گفت: باوجوداین، هنوز هم فعالان اقتصادی با تصمیمات خلقالساعه مواجه میشوند و منتظر اجرای قانون بهبود محیط کسبوکار هستند.
در نشست کمیسیون حملونقل و لجستیک اتاق ایران عنوان شد که باید به تضاد منافع در راهآهن پایان داده شود. باید در برنامه 5 ساله هفتم توسعه، راهآهن به بخش تنظیمگری برسد و بخش خصوصی به این حوزه وارد شود.
نماینده ولیفقیه در استان خوزستان در نشست هماندیشی با رئیس و نایب رئیس اتاق اهواز، توجه به اشتغالزایی و رشد اقتصادی را الزامی دانست و از دستگاههای متولی خواست برای توسعه تجارت از مرزهای استان خوزستان کمک کنند.
معاون نخستوزیر تاتارستان روسیه که در رأس یک هیات تجاری به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است، زمینه برای توسعه روابط دوجانبه ایران و تاتارستان را بهخصوص در حوزه حملونقل دریای خزر مناسب توصیف کرد.
کارگروه کارشناسی شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران، درخواست انجمن ساتکا برای قطع نشدن برق صنایع مجهز به نیروگاههای تجدیدی پذیر در زمان مدیریت بار را برای مطرح شدن در جلسه شورا بررسی کرد.
رئیس اتاق قم با اشاره به اینکه برخی از بانکها فعال در این استان، خارج از دایره سیاستهای پولی مالی دولت عمل میکنند، بر لزوم ترغیب آنها برای تخصیص حداقل 50 درصد منابع استانی بهعنوان تسهیلات در داخل استان تأکید کرد.
عضو هیات رئیسه اتاق ایران، معتقد است: در صورت احیای برجام، باید برنامه مدونی برای استفاده از فضای پسابرجام در سطح ملی و استانی تدوین شود تا زمینه برای بهرهبرداری حداکثری از ثمرات اقتصادی این معاهده فراهم باشد.
جلیل کاربخش، نایبرئیس کمیسیون مالیات اتاق ایرن میگوید: بررسی ما نشان میدهد که در اصلاحیه قانون مالیاتها که البته با شتابزدگی در حال پیگیری است، کلیه معافیتهای مالیاتی صادرات و بخش کشاورزی حذف شده است.
حوزه حملونقل زمینی بار با چالشهایی چون نبود مرجع هماهنگکننده ترانزیت، خود مالکی ناوگان حملونقل جادهای، نبود نهاد راهبر لجستیک و فرسودگی ناوگان روبروست و رفع برخی از مسائل به برنامه میانمدت و بلندمدت نیاز دارد.