رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

از سوی مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران

سالنامه آماری 1395 اتاق ایران منتشر شد

سالنامه آماری اتاق ایران، مجموعه‌ای از آخرین اطلاعات آماری، نتایج طرح‌های آمارگیری مرکز آمار ایران و آمارهای ثبتی توسط سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با عملکرد بخش خصوصی کشور است.

02 اسفند 1396
کد خبر : 12334
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

یکی از مأموریت‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تولید و تحلیل آمار و اطلاعات در بخش‌های مختلف اقتصاد ملی است و در سال 1394  و با ایجاد مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی در اتاق ایران، اجرای این مأموریت مهم به‌طور جدی‌تر مورد پیگیری قرار گرفت.

در این راستا، مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران در اولین گام و به‌منظور ارائه بهنگام اطلاعات آماری مهم و اساسی و رفع نیازهای آماری فعالان اقتصادی نسبت به راه‌اندازی سامانه آماری در پورتال خدمات الکترونیکی اتاق ایران و اطلاع‌رسانی در خصوص بیش از هزار و 600 قلم و شاخص آماری اقدام کرد.

بااین‌حال و به دلیل آنکه سالنامه‌های آماری به‌عنوان یک ابزار مفید و شناخته‌شده در فرایندهای اطلاع‌رسانی، نقش مهمی در معرفی و به تصویر کشیدن وضعیت و یا عملکرد یک‌ساله یک کشور و یا سازمان در زمینه‌های مختلف ایفا می‌کنند، ازاین‌رو اتاق ایران تصمیم گرفت تا باهدف معرفی مهم‌ترین اقدامات یک‌ساله انجام‌شده توسط پارلمان بخش خصوصی کشور و همچنین ارائه آمار و اطلاعات برگزیده در سطح ملی وجهانی  مرتبط با این بخش، نسبت به تهیه، تدوین و انتشار «سالنامه آماری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران-1395» اقدام کند.

سالنامه آماری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از مجموعه‌ای از آخرین اطلاعات آماری موجود در زمینه فعالیت‌ها و خدمات ارائه‌شده توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، نتایج حاصل از  اجرای طرح‌های آمارگیری توسط مرکز آمار ایران و آمارهای ثبتی و نتایج آمارگیری‌های اجرا شده توسط سایر دستگاه‌های اجرایی که مرتبط با عملکرد بخش خصوصی کشور هستند، در قالب جداول و نمودارها تشکیل‌شده است.

به کاربران گرامی سالنامه توصیه می‌شود، برای بهره‌گیری از اطلاعات موجود در هر فصل، مقدمه آن را به‌دقت مورد مطالعه قرار دهند تا از نکات مهمی که در کاربرد آمارهای آن فصل ضروری است، مانند تعاریف و مفاهیم به کار رفته در تهیه آمارها، پوشش موضوعی اقلام آماری، بهنگام نبودن بعضی از اطلاعات و یا عدم درج برخی از اقلام آماری برای سال 1395، آگاهی حاصل نمایند.

به‌منظور دسترسی آسان به این نشریه، نسخه الکترونیکی سالنامه آماری نیز از طریق بخش نشریات پورتال خدمات الکترونیکی اتاق ایران به آدرس www.chambertrust.ir/salnameh قابل دسترس است.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از تمامی دستگاه‌هایی که نقش ارزنده‌ای در تولید و ارائه اطلاعات آماری داشته و با مشارکت صمیمانه خود، انتشار سالنامه آماری این اتاق را سرعت بخشیده‌اند، قدردانی می‌کند و امید دارد همچنان با بهره‌گیری از این همکاری‌ها و برخورداری از نظرات اصلاحی، موجبات ارتقای کمی و کیفی سالنامه آماری بخش خصوصی را فراهم سازد.

متن کامل گزارش را از اینجا بخوانید.

در همین رابطه