رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

کنسرسیوم بین المللی زعفران راه‌اندازی می‌شود

مجری طرح ملی گیاهان دارویی می‌گوید: در اردیبهشت ماه سال جاری، کنسرسیوم بین المللی زعفران راه اندازی می‌شود و این امر، گام مهمی برای حضور زعفران ایران در بازارهای جهانی است.

09 فروردین 1397
کد خبر : 12840
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مجری طرح ملی گیاهان دارویی از راه اندازی کنسرسیوم بین المللی زعفران در اردیبهشت خبر داد و گفت: تشکیل این کنسرسیوم گام مهمی برای حضور زعفران ایران در بازارهای جهانی است.

پیمان یوسفی آذر از راه اندازی کنسرسیوم بین المللی زعفران در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و افزود: تشکیل این کنسرسیوم گام مهمی برای حضور زعفران ایران با یک نام و برند واحد و با قیمت مشخص و کارشناسی شده به بازارهای جهانی است.

وی گفت: این کنسریوم با همکاری و مشارکت سه یا چهار برند قوی بخش خصوصی در حوزه زعفران آغاز به کار خواهد کرد و در عین حال سایر برندهای قوی می توانند در این کنسرسیوم عضو شوند.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: در سال ۹۷ که سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده بتوانیم زعفران کشور را با برند ایران در بازار دنیا عرضه کنیم.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی ادامه داد: خوشبختانه خرید و فروش آنی زعفران در بورس کالاهای کشاورزی آغاز شده و متقاضیان می توانند زعفران را در بورس معامله کنند.

وی درباره طرح های گیاهان دارویی برای جذب اعتبارات اشتغالزایی دولت در مناطق روستایی و عشایری نیز اعلام کرد: ۱۴ طرح ملی گیاهان دارویی در طول زنجیره ارزش برای جذب این اعتبارات معرفی شده است و از امسال اجرا می شود.

یوسفی آذر اعتبار مورد نیاز ۱۴ طرح ملی گیاهان دارویی را حدود ۴۵۰ میلیارد تومان پیش بینی کرد.

وی افزود: این طرح ها در حوزه کاشت، داشت، برداشت، فرآوری، حمایت از بازار و صادرات و احداث کارخانه های فرآوری گیاهان دارویی است.

یوسفی آذر تصریح کرد: با توجه به تلاش ها و برنامه ریزی های انجام شده در سال گذشته، امسال سال ثمردهی در حوزه گیاهان دارویی به ویژه با ابلاغ اعتبارات اشتغالزایی خواهد بود.

 

موضوعات :
در همین رابطه