شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در نهمین جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران تاکید شد؛

ضرورت تقویت بخش خصوصی معدنی

در نهمین جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران که با حضور اکثریت اعضاء صبح روز یکشنبه شانزدهم خرداد ماه سال جاری در محل ساختمان جدید این اتاق برگزار شد؛ اهمیت تقویت بخش خصوصی مورد تاکید قرار گرفت.

16 خرداد 1395
کد خبر : 1604
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
در نهمین جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران که با حضور اکثریت اعضاء صبح روز یکشنبه شانزدهم خرداد ماه سال جاری در محل ساختمان جدید این اتاق برگزار شد؛ اهمیت تقویت بخش خصوصی مورد تاکید قرار گرفت.

نشست ماهیانه کمیسیون معدن- خرداد 95

در این نشست دکتر شکوری عضو کمیسیون معادن و صنایع معدنی ضمن ارائه گزارشی از نشست با کمیسیون حمل ونقل اظهار داشت: شرایط و وضعیت موجود حمل ونقل و همچنین مشکلات و موانع بر سر راه توسعه این صنعت در نشست با کمیسیون حمل ونقل مطرح شد و نگاه جدید آن بود که بخش خصوصی و صاحبان صنایع به عنوان منبع درآمد به حوزه حمل ونقل ریلی و به ویژه حمل ونقل بین المللی توجه داشته باشند.

شکوری به دستاوردهای سفر خود به همراه دولت به چهار کشور اروپایی اشاره کرد و گفت: علاقه مندی به همکاری های اقتصادی با بخش خصوصی ایران وجود دارد، اما همچنان مشکلات بانکی هم وجود دارد.

به اعتقاد وی بخشی از مشکلات بانکی به دلیل سیاست گذاری های پولی است. بسیاری از موسسات بانکی که متعلق به بانک مرکزی است از سیاست های پولی بانک مرکزی تبعیت نکرده اند و بانک های خارجی هم این را رصد کرده و تمایل چندانی به ایجاد روابط بانکی ندارند. با این چشم انداز، بعید است که روابط بانکی به سرعت برقرار شود.

این عضو کمیسیون افزود: اما در مجموع روابط خاص تجاری برقرار شده و نگاه اروپایی ها نیز تغییر کرده و به دنبال سرمایه گذاری های جدید هستند و اینکه ایران را به قطب صادرات محصولات اروپایی در بازار منطقه تبدیل کنند.

شکوری به اهمیت تقویت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اصلی ما عدم تقویت بخش خصوصی در داخل کشور است و اگر به راه کارهای ارائه شده عمل شود، می توان اقتصاد مقاومتی را در اقدام و عمل نیز اجرایی کرد.

در ادامه این نشست ضرغامی گزارشی درباره فرآیند و دستاوردهای کمیته بررسی قانون معادن و کمیته تهیه نرم افزار حقوق دولتی معادن ارائه کرد.

در پایان این نشست اعضاء کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران به بیان مشکلات این بخش پرداختند و همگی بر رفع موانع فعالیت گسترده تر بخش خصوصی تاکید داشتند.

در همین رابطه