رادیو مجازی اتاق ایران - 27 فروردین 1403

غلامحسین شافعی در بازدید از نمایشگاه «ارمغانی از دیار دور»

توسعه باید از روستاها آغاز شود

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران از نمایشگاه «ارمغانی از دیار دور» که به همت جامعه نیکوکاری ابرار در محل اتاق ایران برگزار شده است بازدید کرد. این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی‌ها و تولیدات روستاهای طرح توسعه پایدار روستایی برگزار شده و فعالیت آن فردا هم ادامه دارد.

25 آذر 1397
کد خبر : 16772
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در بازدید از نمایشگاه «ارمغانی از دیار دور» گفت: توجه به توانمندی‌های مناطق روستایی به‌ویژه روستاهای مناطق محروم و معرفی این توانمندی‌ها در سطح کشور، یکی از پایدارترین و کم‌هزینه‌ترین برنامه‌هایی است که می‌تواند به توسعه منجر شود.

 غلامحسین شافعی، با تأکید بر اینکه جمعیت روستایی به‌عنوان مولدترین بخش جمعیت کشور نقش قابل‌تأملی در تأمین امنیت غذایی کشور دارد و توسعه نیز باید از همین مناطق پایه‌گذاری شود، گفت: در 4 دهه اخیر اغلب مناطق روستایی از نظر بهره‌مندی از امکانات وضعیت خوبی داشته‌اند اما غفلت از توسعه مادی و معنوی روستاها یکی از مسائلی است که مهاجرت از روستا به شهر را افزایش می‌دهد درحالی‌که توجه به توانمندی‌های موجود در روستا و کمک به توسعه مناطق روستایی می‌تواند مهاجرات معکوس از شهر به روستا را نیز رقم بزند.

شافعی در این بازدید، ضمن گفت‌وگو با غرفه‌داران نمایشگاه ابراز امیدواری کرد برنامه‌هایی از جنس طرح توسعه پایدار روستایی جامعه نیکوکاری ابرار در ابعاد وسیع‌تر ادامه پیدا کند و بتواند به توازن توسعه در کشور و ارتقای سطح رفاه به‌ویژه در مناطق روستایی منجر شود.

جامعه نیکوکاری ابرار، نمایشگاه 2 روزه «ارمغانی از دیار دور» را با هدف معرفی توانمندی‌ها و تولیدات روستاهای طرح توسعه پایدار روستایی از امروز در محل اتاق ایران برگزار کرده است.

طرح توسعه پایدار روستایی جامعه نیکوکاری ابرار، با هدف ارتقای معیشت و فرهنگ روستاهای محروم کشور و با محوریت توسعه منابع انسانی روستایی، حفظ ارزش‌های روستا و محیط‌زیست و با تکیه‌بر آموزش‌وپرورش و اشتغال‌زایی ایجاد شده و تاکنون در 11 روستا از 3 استان کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی فعالیت‌های خود را گسترش داده است.

نمایشگاه «ارمغانی از دیار دور» جلوه‌ای از توانمندی روستاهای این طرح است که به معرفی تولیدات بومی این روستاها در حوزه‌های صنایع‌دستی، کشاورزی و صنایع غذایی می‌پردازد.

تولیدات کشاورزی، غذایی و صنایع‌دستی اعم از عسل، گیاهان دارویی، زعفران، نان، شیرینی و کلوچه‌های سنتی، گلیم، جاجیم، لباس‌های محلی و صنایع‌دستی تزئینی از عمده محصولات ارائه شده در این نمایشگاه است.

در همین رابطه