رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

سمینار نقش حمایت از مالکیت فکری در توسعه و ثبات کسب‌وکارها برگزار می‌شود

کمیسیون حمایت قضایی و مالکیت فکری اتاق ایران قصد دارد به منظور ارتقای رتبه ایران در شاخص مالکیت فکری و دریافت تجربیات دیگر کشورها، نشستی با حضور هیاتی از موسسه مالکیت فکری و آژانس توسعه سرمایه‌گذاری تجاری کره جنوبی برگزار کند.

09 بهمن 1397
کد خبر : 17432
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اعضای کمیسیون حمایت قضایی و مالکیت فکری اتاق ایران به منظور بررسی چالش‌های نظام حقوقی کشور و بهره‌گیری از تجربیات موفق دیگر کشورها، قصد دارند، نشستی با حضور هیاتی از موسسه مالکیت فکری و آژانس توسعه سرمایه‌گذاری تجاری کره جنوبی برگزار کنند.

ناصر ریاحی، رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مالکیت فکری اتاق ایران در مورد برگزاری این سمینار، تشریح کرد: این هیات از کره جنوبی 6 تا 10 بهمن در ایران خواهد بود و قرار است با حضور در اتاق ایران با اعضا و فعالان حوزه مالکیت فکری به تبادل‌نظر بپردازد.

این فعال اقتصادی با اشاره به پروژه (KSP Knowledge Sharing Program) که در کشور کره جنوبی تعریف شده است، گفت: پروژه انتقال و اشتراک دانش، پروژه‌ای است که بر اساس آن کره جنوبی به انتقال اطلاعات خود در زمینه‌های مختلف به دیگر کشورها اقدام می‌کند و قرار است این سمینار نیز در همین راستا برگزار شود.

وی به جایگاه موفق کره جنوبی در شاخص مالکیت فکری اشاره و تصریح کرد: این کشور طی سال‌های گذشته روند موفقی در بهبود شاخص حمایت از حقوق مالکیت داشته و با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بین معاونت مالکیت فکری وزارت دادگستری ایران و موسسه مالکیت فکری کره جنوبی به امضا رسیده است، این هیات طی دو سال گذشته مطالعات دقیقی روی نظام حقوق مالکیت فکری ایران داشته و از این منظر برگزاری این نشست در اتاق ایران می‌تواند نتایج خوبی برای محیط کسب‌وکار به دنبال داشته باشد.

احمد آتش هوش، نایب‌رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مالکیت فکری اتاق ایران نیز با توجه به نقش مهم حمایت از مالکیت فکری در ثبات و توسعه کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری گفت: قرار است در نشست مذکور موضوع تجاری‌سازی، ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود، محاسبه خسارت معنوی در دعاوی مالکیت فکری و ضمانت اجراها مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: موسسه مالکیت فکری کره جنوبی قصد دارد به سئوالاتی نظیر این‌که اتاق ایران چه وظایفی در حیطه مالکیت فکری بر عهده دارد و چه آموزش‌هایی باید به اعضا ارائه دهد، پاسخ دهد.

نایب‌رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مالکیت فکری چگونگی محاسبه خسارت معنوی را یکی از چالش‌های جدی امروز نظام حقوقی کشور دانست و تأکید کرد: این مسئله نیز در سمینار موردنظر مطرح خواهد شد و امیدواریم برای آن راهکار مناسبی پیدا کنیم.

سمینار نقش حمایت از مالکیت فکری در توسعه و ثبات کسب‌وکارها چهارشنبه 10 بهمن از ساعت 8 تا 12 در اتاق ایران برگزار خواهد شد.

در همین رابطه