رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری اتاق ایران خبر می‌دهد

فعالان اقتصادی ایران به بزرگ‌ترین اقتصاد قاره سبز می‌روند

وزیر اقتصاد، تکنولوژی و تحقیقات ایالت برلین از هیات تجاری ایرانی دعوت کرده‌است که از 22 تا 24 تیر به این کشور سفر کنند.

14 تیر 1395
کد خبر : 2273
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

فعالان اقتصادی ایران به آلمان می‌روند. به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، قرار است با همکاری اتاق ایران و اتاق مشهد هیاتی تجاری به سرپرستی غلامحسین شافعی نائب‌رئیس اتاق ایران و رئیس اتاق خراسان رضوی از 22 تا 24 تیر ماه به آلمان اعزام شود. این هیات به دعوت وزیر اقتصاد، تکنولوژی و تحقیقات ایالت برلین اعزام خواهد شد. به همین خاطر پایگاه خبری اتاق ایران وضعیت اقتصاد ژرمن‌ها را بررسی کرده‌است. گزارش‌ها نشان می‌دهد اقتصاد آلمان در برابر فضای مبهم اقتصادی (economic uncertainty) که اقتصاد جهان این روزها با آن مواجه است بسیار منعطف بوده‌است. دولت آلمان تلاش کرده اقداماتی را در دستور کار خود قرار بدهد که هزینه‌های عمومی تحت کنترل باشد. اصلاحاتی که پیش‌تر در زمینه ساعت کاری کارگران انجام شده‌است و همچنین اقداماتی که در زمینه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در این کشور انجام شده همگی باعث شده بازار کار در این کشور بسیار قوی باشد.

طبق اطلاعات به دست آمده از بنیاد هریتج، رتبه آزادی اقتصادی آلمان در سال 2016 برابر با 74.4 بوده‌است که نسبت به سال گذشته 0.6واحد افزایش داشته‌است. این رتبه نشان می‌دهد فضای اقتصادی در این کشور باز و آزاد است و در نتیجه فضا برای فعالیت اقتصادی بخش خصوصی مهیاست. رتبه این کشور در این زمینه نیز در جهان 17 و در اروپا 8 است.

اقتصاد آلمان سال 2016 را بسیار قدرتمند آغاز کرده‌است. نرخ بیکاری در این کشور در سال 2015 برابر با 6.4درصد بوده‌است که روندی کاهشی نسبت به سال‌های گذشته داشته‌است. آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد قاره سبز به شمار می‌آید و به لحاظ تولید ناخالص داخلی اسمی، رتبه چهارم را در جهان داراست. این کشور جزو مهم‌ترین اعضای اتحادیه اروپاست. با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد اقتصاد این کشور دچار آسیب خواهد شد. به گزارش صندوق بین‌المللی پول، بریتانیا یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری آلمان است. برگزیت تغییراتی اساسی در روابط این دو کشور ایجاد خواهد کرد.

به گزارش فایننشال ریویو اقتصاد آلمان در سال 2015 حدود 1.7درصد رشد داشته‌است. این قوی‌ترین رشد اقتصادی آلمان در چهار گذشته بوده‌است که ریشه در مصرف خصوصی و هزینه‌های پناهندگان دارد. صندوق بین‌المللی پول و دولت آلمان هر دو برآورد کرده‌اند که اقتصاد این کشور در سال 2016 رشد اقتصادی کمتری داشته باشد که برابر با 1.5درصد است. اما اکنون با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا انتظار می‌رود چشم‌انداز اقتصادی آلمان نیز دستخوش تغییرات جدیدی بشود. البته به گزارش رویترز، سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان اظهار کرده‌است که اقتصاد این کشور هیچ تأثیری از برگزیت نخواهد پذیرفت. او ادعا کرده که اقتصاد آلمان می‌تواند مقابل اثرات این تصمیم بریتانیا بایستد.

در این فضای اقتصادی، فعالان اقتصادی ایران برای برقراری روابط تجاری جدید با فعالان اقتصادی آلمان به این کشور خواهند رفت. به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، در این سفر همایش‌هایی برای فعالان اقتصادی برگزار خواهد شد. به علاوه برنامه‌هایی نیز برای ملاقات‌های رو در رو و بازدید از مراکز صنعتی در نظر گرفته شده‌است. فرصت ثبت‌نام برای حضور در این هیات تجاری، تا 19 تیر 1395 است. کسانی که ویزای شنگن دارند می‌توانند برای شرکت در این سفر ثبت‌نام کنند. پکیج این سفر شامل هزینه بلیت هواپیما، هتل، ترانسفر فرودگاهی و شهری است که با بلیت اکونومی 5میلیون تومان و با بلیت بیزنس 8میلیون تومان خواهد بود.

در همین رابطه