رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

مهدی طبیب زاده در کنفرانس گردشگری بیابان لوت مطرح کرد

گردشگری ماجراجویانه و تجربه‌گرا در کویر تقویت شود

رئیس اتاق کرمان گفت: ابعاد مختلف جاذبه‌های بیابان لوت مانند گردشگری ماجراجویانه و گردشگری تجربه‌گرا باید تقویت شود تا حضور گردشگران بیشتری را در این منطقه داشته باشیم.

07 آذر 1402
کد خبر : 3291
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، گفت: باید سایر جاذبه‌های گردشگری کویر لوت مانند نجوم، ژئوتوریسم، اتومبیل‌رانی در کویر، درمان‌های خاص، رسیدن به آرامش با حضور در کویر و سایر موارد نیز معرفی شوند.

سیدمهدی طبیب زاده، در سومین کنفرانس گردشگری بیابان لوت در دانشگاه شهید باهنر کرمان، با بیان اینکه توسعه گردشگری در بیابان لوت می‌تواند به توسعه اقتصادی استان کمک کند، تصریح کرد: باید این کالای گردشگری ارزشمند را بیشتر معرفی کرد که در این زمینه هواپیمایی ماهان با راه‌اندازی کمپ کویری اقدامات خوبی انجام داده اما کافی نیست و باید فعالیت‌های بیشتری را در این منطقه انجام داد.

طبیب زاده، با اشاره به اینکه استان اصفهان برند شهری خود را «شهر داستان‌های نگفته» انتخاب کرده است، خاطرنشان کرد: در استان کرمان نیز مهم‌تر از کویر همسایگان کویر هستند که داستان‌ها و زندگی‌های نگفته‌ای دارند که می‌تواند محور گردشگری استان قرار گیرد.

رئیس اتاق کرمان ادامه داد: هر چه در کویرهای دنیا وجود دارد همه آن‌ها یکجا در کویر لوت ایران وجود دارد و حیف است دنیا از این جاذبه ارزشمند اطلاع نداشته باشد.

وی تصریح کرد: از نظر اقتصادی، کویر به‌عنوان یک کالای گردشگری ارزشمند وجود دارد و مشتریان لازم برای این کالا نیز هستند، اما هنر ما باید این باشد که بین مشتریان و کالا بر اساس سلایق آنها ارتباط برقرار کنیم.

طبیب زاده، خاطرنشان کرد: معتقدیم گردشگری یکی از پیشران‌های اقتصادی استان است و امیدواریم این همایش آغازی برای ورود گردشگران به‌ویژه توریست خارجی به بیابان لوت باشد.

سومین کنفرانس گردشگری بیابان لوت (فرصت‌های محلی و بین‌المللی) در 1 و 2 آذرماه جاری با توجه به پتانسیل‌ها و قابلیت‌های بی‌نظیر بیابان لوت در زمینه گردشگری، توسط گروه جغرافیای دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شده که ضمن معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های بیابان لوت در زمینه گردشگری و انرژی‌های تجدیدپذیر، به دنبال هم‌افزایی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری است تا زمینه هرچه بیشتر رونق اقتصادی و توانمندسازی جوامع محلی را در این منطقه فراهم کند.

موضوعات :
در همین رابطه