رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

فرهاد شریف در گفتگو با پایگاه خبری اتاق ایران از مذاکره اقتصادی با کوبایی‌ها می‌گوید

ایران می‌تواند به نیاز کوبا در زمینه صنعت و فناوری پاسخ دهد

فرهاد شریف معاون بین‌الملل اتاق ایران تاکید می کند که کوبایی‌ها علاقمند هستند، سرمایه گذاری درکشورشان انجام شود و به ویژه از نظر صنعت و فناوری نیازهای جدی دارند.

02 شهریور 1395
کد خبر : 3457
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیات تجاری ایران که همراه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان راهی آمریکای لاتین شده است، در اولین مقصد خود دیدارها و مذاکراتی با کوبایی‌ها از سر گذراندند و راهی نیکاراگوئه شدند.

سرپرست هیات تجاری ایران پس از انجام مذاکرات اقتصادی در کوبا گفت: در نشست مشترکی با فعالان اقتصادی و مسوولان اقتصادی کشور کوبا برگزار شد، به معرفی اقتصاد ایران و ویژگی‌هایش پرداختیم.

فرهاد شریف در گفتگو با پایگاه خبری اتاق ایران ادامه داد: در این سفر تاکید کردیم که اقتصاد ایران به عنوان یک اقتصاد متوسط با تنوع زیاد و توانمندی‌های ساخت و تولید در بخش های مختلف ظرفیت های بالایی برای همکاری مشترک دارد. همچنین ویژگی‌های ایران در جمعیت نیروی انسانی با تحصیلات شایسته و نکاتی که برای همکاری می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، گفته شد.

معاون بین‌الملل اتاق ایران افزود: تاکید کردیم که ایران می‌تواند دروازه ورود آمریکای لاتین به منطقه باشد. همچنین توانمندی شرکت‌های پیمانکاری ایران که در پروژه‌های توسعه‌ای این کشور می‌تواند موثر باشد اشاره شد.

شریف تصریح کرد: موضوع دیگری که به آن اشاره شد، توانمندی‌های علمی و فناورانه ایران بود. موارد مختلفی در این زمینه به طرف کوبایی ارائه شد و مورد توجه آن‌ها قرار گرفت. به نظر می‌رسد که کوبایی‌ها علاقمند هستند تا سرمایه گذاری درکشورشان انجام شود و به ویژه از نظر صنعت و فناوری نیازهای جدی دارند.

در سفر هیات تجاری به کوبا به غیر از همایش اقتصادی دو کشور، نشست B2B برای مذاکرات رودررو فعالان اقتصادی دو کشور نیز برگزار شد.

وزیر امور خارجه ایران در راس این تیم سیاسی- اقتصادی سفر یک هفته‌ای به 5 کشور آمریکای لاتین را آغاز کرده است. هیات اقتصادی 65 نفره‌ای شامل بازرگانان و مدیران ارشد بخش خصوصی به نمایندگی اتاق بازرگانی صنایع، معادن، و کشاورزی ایران در این سفر همراه ظریف است. این سفر از کوبا آغاز شده و به کشورهای نیکاراگوئه، اکوادور، شیلی، بولیوی و ونزوئلا ادامه پیدا می‌کند.

این دومین سفر وزیر امور خارجه کشورمان است که با همراهی فعالان بخش خصوصی انجام می‌شود. پیش از این هیاتی از بازرگانان به سرپرستی محسن جلال‌پور، راهی 4 کشور اروپایی شده بود.

در همین رابطه