رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

حسین سلاح‌ورزی مطرح کرد

نتیجه مانع‌تراشی وزارت بهداشت در مقابل واردات واکسن توسط بخش خصوصی ناگوار بود

اگر وزارت بهداشت به جای توهین و تحقیر بخش خصوصی و مانع‌تراشی برای واردات واکسن، از آن حمایت می‌کرد، امروز این بیماری تا حدودی مهار شده بود.

24 مرداد 1400
کد خبر : 39157
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نائب‌رئیس اتاق ایران معتقد است: اگر برنامه واکسیناسیون عمومی از ابتدا از تیم سعید نمکی گرفته می‌شد شاید الان آمار فوت شدگان کمتر از 50 نفر در روز بود.

حسین سلاح‌ورزی تاکید می‌کند: در حالی که در زمستان گذشته اکثر کشورهای دنیا و همسایگان ایران برنامه گسترده واکسیناسیون را آغاز کرده بودند متاسفانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به طرز عجیبی در مقابل واردات واکسن از سازندگان معتبر مقاومت و کارشکنی می‌کردند.

نائب رئیس اتاق ایران می‌گوید: شرکت‌های دارویی بسیار معتبر و با قدمت ایرانی که ده‌ها سال است وظیفه تامین و واردات نیازهای دارویی کشور را بر عهده دارند حاضر بودند به عنوان مسئولیت اجتماعی و بدون چشم‌داشت یا سود و انتفاعی، نسبت به واردات میلون‌ها دوز واکسن معتبر از جمله آسترازنیکا و سینوفارم از منابعی که به صورت مازاد شناسایی کرده بودند، اقدام کنند.

او ادامه می‌دهد: متاسفانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به جای درک اهمیت موضوع و اقدام موثر، به مانع‌تراشی و توهین و تحقیر متقاضیان در سطح افکار عمومی روی آوردند.

سلاح ورزی می‌افزاید: اگر در زمستان گذشته تصمیم راهبردی گرفته می‌شد و با تقسیم وظیفه واردات واکسن به بخش خصوصی و وزارت امور خارجه و برنامه اجرایی تزریق واکسن توسط سازمان نظام پزشکی و نیروهای بسیج انجام می‌شد امروز شاید این بیماری تا حدودی مهار شده و میزان تلفات روزانه به کمتر از 50 نفر می‌رسید.

در همین رابطه