رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

با همکاری موسسات مطالعاتی انجام می‌شود

مشارکت اتاق ایران در آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان

توسعه مشارکت‌های اجتماعی و سوق دادن این بخش از فعالیت‌ها به سمت و سوی موردنیاز کشور با همکاری تعدادی از موسسات خیریه بزرگ کشور از برنامه‌های جدی اتاق ایران است.

01 شهریور 1400
کد خبر : 39241
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

تمرکز بر موضوع حکمرانی اجتماعی و توسعه مشارکت‌های اجتماعی در حوزه موردنیاز کشور، از جمله برنامه‌هایی است که در دستورکار جدی اتاق ایران قرار دارد. در این راستا نشستی با حضور حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران، نمایندگان تعدادی از موسسات خیریه بزرگ کشور و محمود اولیایی، نایب‌رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران برگزار شد.

در این جلسه برخی تحقیقات و پژوهش‌هایی که در حوزه حکمرانی اجتماعی انجام شده معرفی، نحوه تعامل اتاق در حوزه حکمرانی اجتماعی و پژوهش‌هایی در این حوزه صورت گرفته و چگونگی حل مشکلات موجود به کمک سرمایه‌های اجتماعی و شیوه سیاست‌گذاری در این بخش بررسی شد.

پروژه آبرسانی به روستاهای استان سیستان وبلوچستان نیز مورد توجه قرار گرفت. این پروژه به همت یکی از موسسه‌های خیریه بزرگ آغاز شده و مقرر شد اتاق ایران نیز از ظرفیت‌های خود در پیشبرد اهداف پروژه استفاده کند.

بر اساس آنچه در این نشست عنوان شد حکمرانی اجتماعی به این معناست که مشارکت مردم را در برنامه‌های نیکوکارانه و خیر شاهد باشیم نه اینکه نهادهایی خاص بدون توجهه به ظرفیت‌های مردمی برنامه‌های خود را پی بگیرند.

در این راستا تشکیل  شورای عالی راهبردی مسئولیت اجتماعی در اتاق ایران موضوعی بود که اولیایی از آن خبر داد. در نهایت قرار شد مرکز پژوهش‌های اتاق ایران در حوزه حکمرانی اجتمای فعالیت‌های مطالعاتی خود را آغاز کند و از تجربیات جهانی نیز بهره ببرد. 

در همین رابطه