رادیو مجازی اتاق ایران - 3 اردیبهشت 1403

واردات خودرو به ساماندهی بازار کمک می‌کند

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس درباره سامان‌دهی بازار خودروی داخلی معتقد است واردات، عرضه و تقاضا در بازار خودرو را هماهنگ می‌کند.

20 دی 1400
کد خبر : 41139
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس درباره سامان‌دهی بازار خودروی داخلی معتقد است واردات، عرضه و تقاضا در بازار خودرو را هماهنگ می‌کند.

سید جواد حسینی کیا، نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در مورد سامان‌دهی بازار خودرو گفت: مجلس دنبال سامان‌دهی بازار خودرو با نگاه کیفیت محور است و نظارت بر بازار عرضه و تقاضا مرحله بعد از اصلاح کیفیت قرار دارد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به برابر نبودن عرضه و تقاضای خودرو در کشور اظهار کرد: راهکار مجلس در این وضعیت، واردات خودروی خارجی بود؛ پیشنهاد کردیم در ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو یا سایر صنایع نیروی متحرکه و یا به ازای هر ارزی که منبعش مشخص باشد، واردات خوردو صورت بگیرد.

او با بیان اینکه واردات خودرو در گرو تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام است، گفت: اگر این مجمع همراهی کند، میزان محدودی واردات خودرو صورت خواهد گرفت و در نتیجه وضعیت بازار خودرو از این شرایط بحرانی بیرون می‌آید. در همین ارتباط دوشنبه گذشته با مجمع تشخیص جلسه داشتیم قرار بر این شد که چند جلسه دیگر نیز داشته باشیم.

این نماینده مجلس گفت: اگر عرضه و تقاضا برابر نشود، بازار خودرو از وضعیت کنونی هم بدتر خواهد شد. در وهله اول باید عرضه و تقاضا را برابر کنیم و در از طرف دیگر نقدینگی بازار خودرو را به سمت تولید و اشتغال ببریم.

در همین رابطه