رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

احمد آتش‌هوش در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

قانون داوری داخلی و بین‌المللی از یکدیگر تفکیک شوند

رئیس کمیسیون حقوقی اتاق ایران از بررسی لایحه جامع داوری در مجلس خبر داد و بر لزوم تفکیک قانون داوری داخلی و بین‌المللی تاکید کرد.

سارا ترابی

خبرنگار
14 بهمن 1400
کد خبر : 41462
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

با توجه به برگزاری جلسات بررسی لایحه جامع داوری در کمیسیون حقوقی مجلس، نماینده اتاق ایران نیز در این نشست‌ها حضور می‌یابد. در این بین نظر اعضای کمیسیون حقوقی اتاق ایران بر این است که قانون داوری داخلی از داوری بین‌المللی تفکیک شود تا با درنظر گرفتن اصول بین‌المللی، در روابط تجاری جهانی به داوری ایران نیز اعتماد شود.

در این رابطه احمد آتش‌هوش، رئیس کمیسیون حقوقی اتاق ایران طی گفت‌وگویی با پایگاه خبری اتاق ایران ضمن اشاره به حضور مستمر نماینده کمیسیون در جلسات مجلس برای بررسی لایحه جامع داوری از برگزاری 15 جلسه تا به امروز سخن گفت و تاکید کرد: خوشبختانه نماینده اتاق ایران با توجه به اشراف و تسلط روی موضوع در متن اصلاح شده لایحه بسیار اثرگذار بوده است.

این فعال اقتصادی ادامه داد: در جریان رسیدگی به این لایحه موضوع داوری بین‌المللی مطرح شد که به اعتقاد بخش خصوصی موضوع داوری داخلی و بین‌المللی باید جدا از هم بررسی شوند. قانون داوری بین‌الملل نشات گرفته از مبانی سازمان ملل است و این موجب می‌شود تا در روابط بین‌المللی به داوری ایران هم اعتماد شود.

آتش‌هوش با توجه به اینکه در جلسات بعدی کمیسیون حقوقی مجلس قرار است به بخش بین‌الملل ورود ‌کنند، از برگزاری نشستی با بخش داوری اتاق برای هماهنگی با آنها و حضور نماینده این مرکز در جلسات کمیسیون حقوقی مجلس خبر داد. او تاکید کرد: در این نشست، توضیحات را مطرح کردیم و انتظار داریم این مرکز فعال‌تر از گذشته نقش‌آفرینی کند.

بر اساس اظهارات عضو هیات نمایندگان اتاق ایران قرار شد با همکاری کمیسیون حقوقی اتاق ایران و مرکز داوری، نظرات و دیدگاه‌های تخصصی در اختیار نمایندگان مجلس قرار گیرد تا قانون غیرقابل اجرایی تصویب نشود و شاهد مخدوش شدن اعتبار این مرکز نباشیم. در حال حاضر مرکز داوری اتاق ایران تنها مرکزی است که در کشور قانون خاص دارد.

در همین رابطه